Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: Jupetsuikkeli - 20.05.2025, 08:36:25

Otsikko: Volvo b20 sytytys
Kirjoitti: Jupetsuikkeli - 20.05.2025, 08:36:25
Päivää. Apuja kaivattais b20 sytytyksen kanssa, missä asennossa jakajan nyt pitikään olla? Pielessä ainakin on yskäsee välillä kaasariin ja välillä kova pamaus putkesta.
Otsikko: Vs: Volvo b20 sytytys
Kirjoitti: Scraab - 21.05.2025, 14:58:55
Kampiakselilla perusmerkki kohdallaan ja jakajassa pyörijä merkissä. Sillä saa käymään ja sitten dynaaminen säätö strobolla.
Otsikko: Vs: Volvo b20 sytytys
Kirjoitti: Miksa89 - 22.05.2025, 05:05:39
Helpoiten saa sinneppäin siten että Ykk merkki hihnapyörästä kohdilleen ja öljykorkista koittaa että onko 1. sylinterin keinuvivuissa välys vai ovatko piukalla.
Jos on välys niin sitten pyörijän kuuluu osoittaa 1. tulpan johtoon ja jos ei ole välystä niin sitten pyörijä osoittamaan 4. tulpan johtoa.

Tuo jakajan pyörijän merkki ei pidä kutiansa jos jakajan käyttöakseli ei ole siinä asennossa missä sen kuuluisi olla.

Itse tehnyt aina tuolla ensimmäisenä kuvaamallani tavalla ja en ole välittänyt onko jakajan käyttöakseli missä asennossa.
Voi toki olla että joutuu akselia kääntämään jos alipainekello ottaa lohkoon kiinni.

E:Niin ja tietty strobolla säätö kohdilleen sit kuu saa vehkeet käymään.
Otsikko: Vs: Volvo b20 sytytys
Kirjoitti: Scraab - 22.05.2025, 11:53:20
Juu, hyvä täsmennys, että kampuran merkin pitää puristuksen ykk:n nurkilla. Tahtoo itsestäänselvyydet vanhalta unohtua :-\.