Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Yrittäjyys_palkitsee - 20.05.2025, 16:55:45
-
Volvo v70 sai edellisessä öljynvaihdossa lobjuunsa Teboil fluid s merkkiset öljyt Öljypisteellä. Nykyisellään kyseistä öljyä ei Öljypisteeltä saa. Markkinoilta kuitenkin purkkitavarana löytää edelleen tuota Teboilin laadukasta öljyä ja koska se on varmasti autooni kokemuspohjaisesti loistava öljy niin en haluaisi vaihtaa toiseen merkkiin. Kuitenkin haluan koneellisen 100 prosentin öljynvaihdon. Eivät taida missään korjaamoilla ottaa ja tehdä asiakkaan öljyistä tuota vaihtoa. Ellei sitten joku pieni verstas suostuisi tekemään.
-
Jos edellinen vaihto tehtiin koneellisesti, niin onko välttämätöntä että se tehdään taas? Itse huuhtelisin mieluista öljyä perinteisin menetelmin.
-
Jos edellinen vaihto tehtiin koneellisesti, niin onko välttämätöntä että se tehdään taas? Itse huuhtelisin mieluista öljyä perinteisin menetelmin.
Koneellisesti saisi samalla pesun ja 100% öljytilavuudelta vaihdon. Periaatteessa kiinnostaisi itse alkaa puljata mutta en uskalla. Tuossa ei ole mittatikkua edes niin ei ole kykyjä tarkastaa öljyn oikeaa määrää. Periaatteessa jos jostain saisi imettyä niin imisi pumpulla ja mittaisi aina tarkoin imetyn määrän ja lisäisi öljyä saman määrän, ajaisi tovin ja toistaisi monta kertaa. Tiedän mitä osaan varmasti ja mitä epäröin niin sellaisiin en viitsi alkaa. Huomenna on takajousen vaihto ja se toki onnistuu mutta siihen ei liitykään samoja riskejä kuin tomaatin öljynvaihtoon.
-
Koska teboilin huoltoasemia on vielä olemassa, niin osassa lienee vielä pajapuolikin olemassa? Jos soittelis muutamat teboilin huoltamot läpi ja kyselisi, että tekeekö joku öljyn vaihtoja huuhtelemalla.
Mä oon muiden merkkien kohdalla käyttänyt tyhjiä kanistereita ulos tulleen öljyn määritykseen. Iso läjä tyhjiä lasinpesunestekanistereita on hyvä tapa määrittää ulos tullut öljy. Samanlaisiin kanistereihin sit uusi öljy, niin pitäisi mennä aikalailla desin tai parin sisään määrä verrattuna entiseen, kun käyttää tussilla merkattua viivoja apuna. Jos kyseisessä laatikossa ei ole mittatikkua, niin kuinka oikea öljynmäärä saadaan selville?
-
Jos kyseisessä laatikossa ei ole mittatikkua, niin kuinka oikea öljynmäärä saadaan selville?
Ei mitään hajua, mistä laatikosta puhutaan, mutta Aisin TF-80 laatikossa on tyhjennysropun keskellä pienempi roppu jossa on putki sisällä. Kun vaihteistoöljy on n. 55⁰C, avataan pienempi roppu moottorin käydessä. Ylimääräinen öljy valuu pois.
Tästä löytyy kyllä juttua eri topiceista.
-
Juuri näin ja aikaisemmissa laatikoissa on öljytikku.
-
Ok. Eli sama systeemi kun omassa uudemmassa. Eli vaihteiston oikean öljymäärän tarkastuksessa ei siis ole mitään ongelmaa, kun kysyjä oli siitä huolissaan, että saako laatikkoon oikean määrän öljyä itse vaihdettaessa, kun mittatikku kerran puuttuu.
-
Ei nyt aleta politikoimaan vaikka kysymys ihan trollilta tuntuukin, mutta jos olet AI botti niin kerro kuitenkin se lootan malli ja kerrotaan onko se homma millanen.
-
Ei se öljymerkin vaihto mikään dramaattinen teko ole. Monet täällä vannoo M kirjaimella alkavaan öljyyn.
Omassani en tiennyt mitä siellä oli ja laitoin kierrättämällä sinne C kirjaimella alkavan öljymerkin ja hienosti on toiminut.
Tiedän joidenkin korjaamoiden laittavan volvoon juuri tuota öljymerkkiä.
Youtubessa joku korjaamopelle vannoo tuon M kirjaimella alkavan moottoriöljyn nimeen mutta se nyt on ihan sama. Hinta/laatusuhde siinä kait on kohdillaan mitä ei nykyään oikeen mistään tuotteesta voi sanoa. Markalla kun ei tahdo saada kuin markan tavaran. :)
Kunhan luokitus on oikea niin ongelmia ei pitäisi tulla.
Kyllä minäkin käytin -80 luvulla teboilin moottoriöljyä raaseri tojotassani. :2funny: Kun ei läheltä muutakaan saanut. Nykyään tuo öljyjen saatavuus on ihan erilaista.
Tarkennus. C kirjain tässä ei tarkoita Castrolia, eikä M Mobilia.