Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jamppa12 - 20.05.2025, 18:22:35

Otsikko: D5 dpf ongelma
Kirjoitti: jamppa12 - 20.05.2025, 18:22:35
autoon tullut ongelmana vikatila ja tehojen rajoitus, poistuu kuittaamalla. vika kuitenkin uusiintuu jonkun ajan päästä. pönttö pesty sekä dpf paine ero anturi vaihdettu sopeuttamalla. koodit: 2670 injector power stage cyl 1.   2A50 pressure sensor particulate trap ja 2A70 pressure sensor particulate trap, faulty signal. icarsoft saattaa löytää viat vaikkei auto sitä ilmoittaisikaan. osaako joku neuvoa mitä olisi tehtävissä? - volvo xc90 D5 vm2007
Otsikko: Vs: D5 dpf ongelma
Kirjoitti: Lankku - 20.05.2025, 20:14:09
Millaisia lukemia paine-eroanturi antaa joutokäynnillä ja ajossa?
Otsikko: Vs: D5 dpf ongelma
Kirjoitti: jamppa12 - 21.05.2025, 19:11:21
Silloin kun auto pelaa niin tyhjäkäynti noin 6-10hpa. Ajonaikaisesta lukemasta en osaa sanoa. Jostain syystä alkaa nostaan lukemaa jonkun ajan päästä. Tyhjäkäynti noin 20hpa ja ajossa max 45hpa. Tämän jälkeen tulee vikatila ja lukema on useita tuhansia. Anturille menevä johto on vaihdettu...
Otsikko: Vs: D5 dpf ongelma
Kirjoitti: jamppa12 - 02.06.2025, 19:17:08
Millaisia lukemia paine-eroanturi antaa joutokäynnillä ja ajossa?
Painearvo vaihtelu aika raju. Liittimet ja letkut käyty läpi kokonaisuudessaan mutta vikaa ei löydy
Otsikko: Vs: D5 dpf ongelma
Kirjoitti: kjamppa - 02.06.2025, 21:37:36
Kytkentäkaavion mukaan anturin kaikki piuhat eli käyttöjännite, mittaussignaali ja GND menevät suoraan ECM:lle. Onhan siellä päässä liitin kunnolla kiinni? Paine tuskin voi todellisuudessa käyttäytyä noin mutta jonkun johdon/liittimen pätkiminen voisi tuota tehdä. Mites ECM:n maadoitus, onko se katsottu? Ja kylmäsprayllä voi myös yrittää löytää vikapaikkaa. Tässä tapauksessa kai lämpeneminen aiheuttaa vian ja kylmäsprayllä voisi saada hetkeksi kuntoon.
Otsikko: Vs: D5 dpf ongelma
Kirjoitti: jamppa12 - 03.06.2025, 14:49:54
Kytkentäkaavion mukaan anturin kaikki piuhat eli käyttöjännite, mittaussignaali ja GND menevät suoraan ECM:lle. Onhan siellä päässä liitin kunnolla kiinni? Paine tuskin voi todellisuudessa käyttäytyä noin mutta jonkun johdon/liittimen pätkiminen voisi tuota tehdä. Mites ECM:n maadoitus, onko se katsottu? Ja kylmäsprayllä voi myös yrittää löytää vikapaikkaa. Tässä tapauksessa kai lämpeneminen aiheuttaa vian ja kylmäsprayllä voisi saada hetkeksi kuntoon.
Johdot käyty muuten läpi ja liitin vaihdettu, mutta maajohtoista en vielä osaa sanoa kun niiden tarkkaa sijaintia en tiedä..