Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: samipppa - 01.06.2025, 14:56:51
-
Eli siitä yläosassa olevasta kannesta alkaa vuotamaan dieseliä heti kun auton käynnistää. Se mikä on neljällä naarastorxilla avattavalla pultilla kiinni. Uskaltaako kantta avata vai onko semmoinen mitä ei missään nimessä saa avata? Tiiviste taitaa olla marmoritiskihommia
-
Millä moottorilla?
-
https://www.ebay.co.uk/itm/261240707617
-
Moottori on tosiaan 2.0d. Ei ole tuo osa mikä linkitettiin ylempänä vaan korkeapainepumppu koneen kuskinpuoleisessa kyljessä. Eli tämä:
https://www.ebay.com/p/2214836954?iid=286268237848&fitmentTarget=Make%3AVolvo
Paikalliseen dieselkorjaamoon ja merkkihuoltoon soittelin, näihin ei kuulemma saa tiivistesarjoja. Pitkän googlettelun jälkeen joku brittiläinen sivusto löytyi missä on tiivistesarja tälläiseen. Arveluttaa vaan hieman avata tuo vehje, nimim. yhden mersun korkeapainepumpun tiivisteet vaihtanut ja sen jälkeen se pumppu vasta alkoikin sylkeä naftaa pihalle :D
-
Päädyin ostamaan käytettynä koko pumpun, en ala tiivisteiden kanssa pelailemaan. Tarviiko näiden vaihdossa ajoituksen kanssa pelata tai ilmata mitenkään? Vai vaan bolt off bolt on tyylillä?
-
juu saattaa olla tiukassa osat ja tiivisteet jos ei itse esim tee? tai merkkiliikkeestä. on btw sama ku ed linkissä kun kelaat nuolista sen pumppu kohdan jossa hajoitus piirustus
-
(https://i.ibb.co/KPyvB8r/volvo-pumppu.webp) (https://ibb.co/KPyvB8r)
-
Päädyin ostamaan käytettynä koko pumpun, en ala tiivisteiden kanssa pelailemaan. Tarviiko näiden vaihdossa ajoituksen kanssa pelata tai ilmata mitenkään? Vai vaan bolt off bolt on tyylillä?
Itse itselleni vastaten jos joskus joku pohtii samaa asiaa. Oli tosiaan vain vanha pois ja uusi tilalle tyyppisesti. Käsin piti vain kääntää pumppu samaan asentoon missä vanha oli. Ilmaus onnistui jarrunesteen imulaitteella kun vaihtoi siihen vain sopivan letkun. Käynnistyi käytännössä ilman sahausta saman tien