Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: belem - 02.06.2025, 07:59:05
-
Tarkoitus on kysyä, vm99 auto ja abs vikavalot. kaikki putsattu, etutunnistimet vaihdettu, yksikön iso liitin täysin putsattu, huomenna katsastus, obd testiä ei tästä vm autosta oteta, mutta pitääkö tai voiko rempan jälkeen mahdolliset vikakoodit putsata, eli vaikuttaako tässä ikäluokassa siellä mahdollisesti olevat koodit toimintaan. Nyt olis jo vähän kiire. Kannattaako etsiä koodinlukijan taitava kaveri nyt.
Vikavalot, se luisteluvalo ja abs ovat syttyneet harvakseltaan ilman yhtään mitään säännöllisyyttä. Ei muuta haittaa kuin että vakkari ei silloin toimi, vaikka eilen sekin toimi, vaikka molemmat valot paloi, ihme kyllä. Yleensä uusi startti ja taas kaikki toimii, mutta siihenkin on poikkeuksia.
-
Se yksikkö siellä varmaan temppuilee, huonoja juotoksia. Auki se ja kolvailemaan tai purkuosa.
Jos vikavaloja ei ole niin leimalle vaan.
Eipä ne koodit toimintaan vaikuta, kertovat vain viasta ja aina pukkaa uutta koodia kun vika tulee vaikka ne koodit poistaiskin.
Mulla oli joskus vastaava ja tottakai just leimalla syttyi abs valo. Ihmettelin että eipä oo ennen tehnyt, se varmaan tykkäs huonoo jarrutestissä. Niinpä niin melkein joka päivä oli syttynyt mutta kokeilin onneani kun just silloin ei palanut. :D
Sanoin että starttaas uudestaan ja aja konttorin ympäri (että nopeus nousee yli 20kmh ja abs tarkistaa toiminnan)
Valo sammui ja leima tuli.
Sitten sahasin moduulin auki ja kolvasin uusiksi. Ne isot virtaliitokset liittimen lähellä on arkoja murtumille juotoksissa. Kyllä siellä muuallakin niitä saattaa löytyä niin kuumaksi vaan.
-
Kiitos paljon tiedoista. Juuri noin mullakin oireilee. Sain leiman tänään ja toimi eikä ollut vikavaloja, tunti sen jälkeen rävähti taas valot...jne...taidan alkaa suunnitteleen korvausta, moduulin irroitus on vähän hankalan oloinen, ovat niin katveessa, 6 pulttia tai mutteria, oliko ne torxi kannalla, ja ne auki niin pitäisi lähteä irti, onko muuta huomioitavaa.
-
Eipä siinä kai mitään ihmeitä ole. Torx hylsy 5 niihin ruuveihin tais sopia..? :P
-
Yksi kysymys, miten käy nopeustiedon kun poxi irti, tuleeko se mittarille tämän kautta. Kerran kävi niin että valot paloi ja lisäksi punainen huutomerkki ja nopeusmittari ei mitään.
-
Yksi kysymys, miten käy nopeustiedon kun poxi irti, tuleeko se mittarille tämän kautta. Kerran kävi niin että valot paloi ja lisäksi punainen huutomerkki ja nopeusmittari ei mitään.
70 sarjalaiset ottaa ABS boxista nopeuden vaikkakin jos on automaatti niin voi vaihdelaatikon boxista seurata nopeutta erikseen.
-
Monesti kannattaa mieluummin kolvata kuntoon kuin vaihtaa käytettyyn se boksi kun purkuosassa voi olla sama tyyppivika valmiina
-
Kiitos tiedosta. Volvoni on automaatti. Kyllä alan nyt hommiin ja kunnostan tuon auton boxin. Kerron sitten miten kävi.