Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Konepoika - 03.06.2025, 15:04:59
-
Tänään V70 (205hp) alkoi vaatia lisää jähdytinnestettä. Oranssit on laitettu moottorinvaihdossa 4v sitten, enkä ainakaan Tuurin kyläkaupasta oranssia löytänyt. Katsoin jo 15tkm sitten, että lähellä alamerkkiä ja nyt vähän alle. Mitä Volvo suosittelee/kannattaa laittaa, kun ei ainakaan ohjekirjassa lukenut suositusta. Vai pitääkö käydä marmorilta hakemassa?
-
Minä lisäisin ihan vaan vettä näin kesäkelillä jos nestetaso on ihan pikkusen alle min-merkin kylmässä moottorissa. Laittaisin niin että nestetaso on ihan pikkusen yli min-merkistä. Sitten alkaisin seuraamaan vuotaako neste jostakin. Syksyllä mittaisin pakkaskestävyyden optisella mittarilla.
-
Harmillisesti joudun vielä tähän palaamaan… muutaman desin lisäsin alkukuusta vettä ja nyt noin 1000km myöhemmin samassa tilanteessa ollaan… muutaman desin lisäsin taas. Öljy OK väristä, mistä lähteä etsimään vikaa?
-
Harmillisesti joudun vielä tähän palaamaan… muutaman desin lisäsin alkukuusta vettä ja nyt noin 1000km myöhemmin samassa tilanteessa ollaan… muutaman desin lisäsin taas. Öljy OK väristä, mistä lähteä etsimään vikaa?
Minulla vuoti imusarjan alapuolella olevasta muovisesta kotelosta jossa on lämpöanturi ja pari vesiletkuhaaraa. Moottorilohkon ja sen muovikotelon välinen tiiviste oli antautunut ja se vuosi.
Sinne imusarjan alapuolelle ei kunnolla näe suoraan ainakaan yläpuolelta katsoen.
Voi siitä lampun ja peilin avulla kurkkia onko moottorin kylki märkä sieltäpäin jossain tietyssä lämpötilavaiheessa.
Linkissä kuva siitä vuotaneesta osasta. Se on muka "termostaattikotelo" mutta ei siinä ole termostaattia.
https://ibb.co/GbBQVtq