Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: harald - 09.06.2025, 19:06:23
-
Hei
mikä tuon tukiraudan oikea nimi on ja mikä on sen tarkoitus?
Huomasin omassa kärryssä,että sitä tukirautaa eteen/taaksepäin käännellessä se melko pientä voimaa käyttäen kopsahtaa pohjaan,onkohan tuo liian löysä?
-
Moottorin ylätueksi/poikittaistueksi olen sitä kutsunut, virallista nimeä en tiedä. Tukee moottoria ja ottaa vastaan liikettä ja värinöitä.
Antautuva osa on yleensä siinä keskellä oleva moottoriin kiinnittyvä pusla, joka väljistyy. Tätä kumiosaa myydään sekä erikseen että sisältäen sen alumiinisen moottoriin kiinni tulevan kannakkeen. Näistä on myös ainakin kahta eri mallia bensakoneisiin, vanhempi ja päivitetty versio. Dieseleissä voi olla vielä jotain eroja, en tiedä.
Myös sen tuen molemmissa päissä on puslat, joita myös myydään erikseen.
Ihan löysä sen ei pitäisi olla, mutta ei myöskään liikkumaton.
-
Omassa oli ne päätypuslat kuoleentunu. Vähän työnsi raudasta niin kopsahti puslat reunaan.
Taisin ihan motonetista kalliilla hakea molemmat.
Ne on erilaisia sitten eripuolilla.
https://www.motonet.fi/tuote/moottorin-kannatin-18-4611?product=18-4611
https://www.motonet.fi/tuote/moottorin-kannatin-18-4612?product=18-4612
Ei moottori kierry enää niin helposti. :)
-
Kiitos tiedoista,tutkitaan tilannetta ja tarpeen vaatiessa uusitaan kiinnikkeet molemmin puolin,iso ylätuki ja iso alatuki on vaihdettu viime kesänä.
-
Minun S60 D5 kuului yksi klik tai kolahdus satunnaisesti liikkeelle lähdössä. Luottokorjaajani (Nummelan keskustassa) löysivät vian ajamalla auton pieneen mäkeen, yksi henkilö makasi moottoritilassa, toinen ajoi. Poikittaistukivarren toisen pään pultti oli 1/4 kierroksen löysällä.