Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Pönttö65 - 10.06.2025, 22:42:33
-
Omaa hölmöyttäni pesin konehuoneen ja sen jälkeen palaa Lambda valo ja käynti huonoa, ei vastaa kaasuun kunnolla, eikä ota kierroksia kunnolla.
Auto on valmistettu 5/97 ja siinä on obd pistoke keskikonsolin pohjassa, saako tästä vikakoodit ulos jollakin nykylaitteella vai pitääkö olla joku lediviritys?...itsellä kun ei ole mitään aiempaa kokemusta näin uudesta Volvosta
-
Vaatii ledivirityksen. Tarkista nyt ainakin sytkäpuoli, esim virranjakajaan kanteen on voinut mennä vettä.
-
Kyllä kaikki pistokkeet ja virranjakajan kuivasin, ei auttanut
-
Maffin kans?
-
Käytä ilmamassamittarin johto irti ja jos käynti on samanlaista niin vika lienee siinä ?
tai
Lambda-anturin johto irti jos käynti samanlaista niin vika lienee siinä ?
Sulake 1 irti niin vikavalot sammuu ( tai akunkenkä). Toki jos vika päällä niin syttyy samantein.
-
Ok pitää kokeilla. Akun kengän käytin irti, valo sammui kun käynnistin, mutta syttyi uudelleen kun polkaisin kaasua.
-
Lambdan pistoke irrallaan ei mitään vaikutusta käyntiin ja imm pistoke irrallaan käynti huononi entisestään, nyt kylmänä käy todella rikkaalla eikä jaksa pysyä tyhjäkäynnillä, ennen kuin polkee kaasua lisää.
Lambda voisi siis olla sökö? ja tilalle kannattaa vaihtaa vain Bosch tuote?
-
Lambda irti käy "peruskartalla", pitäisi siis käydä ihan nätisti silloinkin.
-
Ammutaan nyt haulikolla... Eihän kaasuläppäkytkimeen oo päässy vettä saumasta sisään?
Varmaankaan ei tässä vika mutta koitetaan nyt kaikkee. :uglystupid2:
-
En ole sitä tutkinut, hakuammuntaahan tämä on kun en saa millään itse vikakoodeja ulos
-
Toisaalta se lediviritys ei ole mitään avaruusteknologiaa...
(https://www.jagrullar.se/forum/images/fb/CEKO7_20130629-210827.jpg)
-
Kyllä se on lähellä sitä tämmöiselle ukolle, joka on tottunut pelaamaan kaasarien ja kärkijakajien kanssa, ensinkään ei mitään hajuakaan, että mistä tuollaiset tarpeet edes saan hankittua
-
Veikkaisin, että kaiken saa vaikka Motonetistä.
Ite hommasin napin ja ledin IKH:lta, ukko teki vähän pidemmät pinnit pyyhkijänsulan listasta ja ne vaan johki muovirasiaan kiinni, niin on helppo käyttää.
-
Ei oo maailman temppu tehdä tuota vilkutinta. Painonappikatkaisija, 12 v merkkivaloledi, pari paperiklemmaria ja johdonpätkiä. https://youtu.be/JLw8Net86wk
-
No niin, ledivilkutin rakennettu ja koodit saatu ulos.
1-2-1
2-2-3
1-1-3
3-2-2
-
Ja tuoltapa suomentamaan. :)
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0
-
Nollasin koodit ja sen jälkeen antaa enää yhden koodin, eli 1-2-1... IMM siis vissiin sökö?...olisiko kellään myydä ehjää käytettyä Boschia 016 loppunen?
-
Sain auton kuntoon käytetyllä orkkis immulla, ei enää vikakoodeja.