Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: nightbird - 17.06.2025, 23:00:41
-
Xc60:stä meni pesunestepumppu sököksi ja kävin hakemassa motonetistä uuden, paketissa luki ihan että Professional parts Sweden. Laitoin paikoilleen ja tasan samoin kuin oli se alkuperäinen ja kirosin. Ei toiminut vieläkään, epäilin jo huonoa varaosaa. Sitten vaihdoin siihen pumppuun tulevat letkut ristiin ja sitten alkoi tulla vettä lasille. Letkut oli ihan varmasti aluksi samoin päin kuin ne oli purettaessa. Onko näissä eroja koskien niitä letkujen paikkoja verrattuna tehdas-asennettuihin ? Meneekö toinen noista letkuista takalasille koska yhtä letkua pitkin taitaa mennä kumpaankin tuulilasin suuttimeen? Eli vaihtuiko varaosalla viiksen toiminta taka/etulasin pesussa? Aika keljumaista jos rekkarin mukaan haetussa varaosassa pitää letkujen paikat vaihtaa? Onko kukaan muu havaiinut?
-
Pyörii pumppu jostain syystä toisin päin?
-
Näissä on yksi pumppu, joka antaa veden sekä tuulilasille että takalasille. Mutta sitä en kirveelläkään muista määräytyikö pesunesteen kohde pumpun pyörimissuunnan mukaan, vai oliko pumpussa sisäänrakennettuna sähköinen venttiili joka määräsi kumpaan letkuun pesuneste meni.
Jos letkut ovat olleet väärinpäin, pestessä tuulilasia on pesuneste on todennäköisesti mennyt takalasille, ja päinvastoin.
-
Näissä on yksi pumppu, joka antaa veden sekä tuulilasille että takalasille. Mutta sitä en kirveelläkään muista määräytyikö pesunesteen kohde pumpun pyörimissuunnan mukaan, vai oliko pumpussa sisäänrakennettuna sähköinen venttiili joka määräsi kumpaan letkuun pesuneste meni.
Jos letkut ovat olleet väärinpäin, pestessä tuulilasia on pesuneste on todennäköisesti mennyt takalasille, ja päinvastoin.
Kiitos vastauksesta, näin minäkin epäilen. Sitä en ymmärrä miksi varaosapumpussa piti letkut laittaa ristiin verrattuna tehdasasennettuun. Olisi mielenkiintoista tietää onko kukaan muu törmännyt asiaan, kyseessä kuitenkin pitäisi olla made in sweden osa.
-
Professional parts ei tarkoita että sen osat on ruotsalaisia, vain firma on.
Se kerää ympäri maailman osia mitkä halvimmalla saa, niinkuin monet muutkin puljut.
Ei taida sellaista valmistajaa olla joka tekisi johonkin autoon kaikki osat. :)
-
ei se sähköliitin mennyt väärinpäin paikoilleen?
Se on toinen juttu mikä saa veden väärään auuntaan menemään...letkujen paikan vaihtumisen lisäksi.
Ellei sitten moottori oli sisäisesti johdotettu väärin.
-
Professional parts ei tarkoita että sen osat on ruotsalaisia, vain firma on.
Se kerää ympäri maailman osia mitkä halvimmalla saa, niinkuin monet muutkin puljut.
Ei taida sellaista valmistajaa olla joka tekisi johonkin autoon kaikki osat. :)
Ainakin Saabin kanssa aikoinaan tuli todettua, että Prof... Parts of Swed... oli kaikkea muuta kuin pro tavaraa. Tosiaan samaa halpaa kuraa, kuin muutkin halpikset.