Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Dalonen76 - 20.06.2025, 01:08:44
-
Tosiaan 940 volvossa on tällänen vika eli kannentiiviste palaa kokoajan 4 pytyn vesikanavan juuresta. Tein myös koneremontin jossa lohko ja kansi plaanattiin. Kasasin uudella tiivisteellä ja kuparispraylla ja nyt pamahti uudelleen. Mitäs kannattais selvitellä että mikä ton aiheuttaa? :idiot2:
531 kansi, lh 2.4 tonin bensalastu, 1,5 bar ahtoa hx35 ahtimella…
https://ibb.co/fYdDRbwy
-
empä huomannu pihalla ja tajusin nyt vasta kun tota kuvaa katsoin että toi liekkirengas on karannu iha kunnolla :o
Onkos tollanen nakutuksen aiheuttamaa?
-
Vois olla naku. Onkohan suuttimet kunnossa?
Aika puhdas ja ruskean sävyinen tuo mäntä meinaan. :o
-
Onko lastu edes kyseiselle setille tehty? Sytkäpurkkia lastutettu ollenkaan?
Jos edes jompaankumpaan vastaus on kielteinen niin tiedät missä vika on.
Männän lakihan on todennäköisesti puhdistunut jäähdytinnestevuodon takia.
-
Tai sitten on vain paineet menny vesikanavaan.
No, joko tai.
Nesteen päästessä sisään mäntä kyllä peseentyy. :D
-
Joo mäntä varmaan puhdistu kun ajoin vähän alle kilsan kotiin ku toi tiiviste palo.
Bensalastu on tälle setille tehty mutta tosiaan sytkälastua ei oo. Tiedä yhtään tollasesta lh2.4 sielunelämästä et kuinka helposti se estää nakutusta yms. Pitäskös sitä alkaa sytkälastua hommaamaan vai päivittää koko moottorinohjaus ???
-
Joo mäntä varmaan puhdistu kun ajoin vähän alle kilsan kotiin ku toi tiiviste palo.
Bensalastu on tälle setille tehty mutta tosiaan sytkälastua ei oo. Tiedä yhtään tollasesta lh2.4 sielunelämästä et kuinka helposti se estää nakutusta yms. Pitäskös sitä alkaa sytkälastua hommaamaan vai päivittää koko moottorinohjaus ???
Molempiin purkkeihin mielellään kokoonpanolle räätälöidyt lastut.
Onko laajakaista seosmittaria käytössä?
Itselläni nämä perus "ärrän vihreille suuttimille, 3" immulle ja korkeammille ahdoille" tehdyt bulkkilastut eivät tuottaneet positiivisia kokemuksia. Seokset kävivät ensin hitosti rikkaalla ja sen jälkeen vetojen loppupäässä mentiinkin lähes stoiccaan vaikka ahtoja oli edelleen 1.3bar.
Täältä foorumilta löytyi tekijä omalle setupille, vaikkakin etänä tehdyt niin silti seokset paljon järkevämmät ja romut pysyi kasassa siihen asti että viimeisen käytetyn IMMun palamisen yhteydessä palaneet hermot johtivat megaan siirtymiseen ja se on sitten jo eri maailmaa kuin tämä LH ja sen lastujen kanssa sekoilu, mutta ehdottomasti sytkälle lastua jos kone eroaa vakiosta.