Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Paskorhonen - 24.06.2025, 11:17:43

Otsikko: 240se, kipinä hukassa.
Kirjoitti: Paskorhonen - 24.06.2025, 11:17:43
Morjens. Vm. 1992, moottorina B230FD. Kärjetön sytytys. Antaa startatessa yhden kipinän heti aluksi, loppuu siihen. Vaihdettu kaikki sytytykseen liittyvät osat uusiin. Puolalle tulee jännite. Ei vikakoodeja. Jonkun aikaa oli huono käynnistymään, sitten loppui kokonaan. Vinkkejä / neuvoja kaivataan!
Otsikko: Vs: 240se, kipinä hukassa.
Kirjoitti: jar-ii - 24.06.2025, 14:31:44
Onko virtalukon pohja loppu?
Otsikko: Vs: 240se, kipinä hukassa.
Kirjoitti: Paskorhonen - 24.06.2025, 16:16:23
Kiitos. Virtalukko vielä purkamatta, näytti johdotukset siistiltä päällisinpuolin. Tutkitaanpa seuraavaksi.
Otsikko: Vs: 240se, kipinä hukassa.
Kirjoitti: Lankku - 24.06.2025, 21:03:58
Sytkäpäätteen maadoitus vasemmassa etukulmassa tarkastettu?
Otsikko: Vs: 240se, kipinä hukassa.
Kirjoitti: Mustasudenkorento - 04.07.2025, 10:40:17
Tarkista tuo liitin vänkärin jalkatilasta vasemman puoleisen potku muovin takaa.
(https://i.ibb.co/V0z2HqXM/johtoliitin-valkoinen-lh24.jpg) (https://ibb.co/V0z2HqXM)

jos tuossa on keskimmäisellä navalla huono kontakti niin oireet ovat kuvaamiesi kaltaiset.
Otsikko: Vs: 240se, kipinä hukassa.
Kirjoitti: Paskorhonen - 06.07.2025, 20:49:29
Kiitos neuvoista! Virtalukon pohja avattiin ja oli kuluneet kärjet ja muutenkin väljän oloinen, se vaihdettiin ehyeen. Liittimet tarkistettu moneen kertaan, näyttävät hyviltä. Vaihdoin vielä varuilta sytytysohjausyksikön uuteen. Ei käynnisty. Tänään mittailin vielä virtakynällä johtoja, niin lähti käyntiin kun sytytyspuolan plusnavan toinen sininen johto oli irti. Tosin pyörii hieman epätasaisesti. Irtiolevaan johtoon ei tule jännitettä eli ilmeisesti puolalta lähtee virta tätä johtoa pitkin johonkin? Olisko vielä heittää vinkkejä? Kiitos mielenkiinnosta ja avusta kaikille!
Otsikko: Vs: 240se, kipinä hukassa.
Kirjoitti: Mustasudenkorento - 06.07.2025, 22:44:23
Tongin nuita arkistoja lisää niin tuo aiemmin mainitsemani liitin on vuosimalleissa 91-92, 11 napanen mutta siinäkin 5 pinni säilyttää tuon kierostiedon..
Sit 93 onkin 24 napanen liitin mutta senkin 5 pinnin tehtävä on saman.
tähän ongelmaan tuo nyt ei vaikuta liittyvän kun jos se käy tuon puolan piuhan poistamalla.


Se alkuperäinen sininen puolalta  ainakin ez 116 sytkän kanssa tulee virtalukolta liittimelle ja siitä puolalle tuoden +san. jatkaen siitä sytkäpurkille ja obd pistokeelle ja egrälle..

Osassa myös sininen näytää menevän kierroslukumittarille ainakin yazakin ja smiths mittareiden kanssa.
Jotta jos siinä kiekka mittari on niin voisko siellä olla jotain hassua?

Otsikko: Vs: 240se, kipinä hukassa.
Kirjoitti: Paskorhonen - 07.07.2025, 09:48:41
Kyllä, tässä on se valkea pitkä liitin. Se on ok. On kiekkamittari. Pitää vielä tutkia johdot tarkemmin, olisiko jostain oikosessa. Kiitos!
Otsikko: Vs: 240se, kipinä hukassa.
Kirjoitti: Retro - 07.07.2025, 11:43:53
Hall anturi ?
Otsikko: Vs: 240se, kipinä hukassa.
Kirjoitti: Paskorhonen - 07.07.2025, 13:16:30
Hall anturi myös uusittu.