Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Cr3ss - 30.06.2025, 20:17:10
-
Onko kokemuksia liukeneeko suodattimessa olevat sakeutumat jollain lisäaineella esim liqui moly atf additive?
-
Epäilen vahvasti. Paineilmaa vastakiertoon kerta toisensa perään ja kunnon huuhtelua.
-
No onko todettu että on tukossa? Kunnolla jos tukkeutunut niin avattava on ja löytyy jo sitten muutakin laitettavaa :-\
-
Ex omistajan kertomaan mukaan kovilla pakkasilla piti odottaa minuutteja että öljyt lämpeni ennenkuin lähti liikkeelle. Näin kesällä vaihteet vaihtuu nätisti mutta momentin muuntimen lukitus näyttää epäonnistuvan korkeammilla kierroksilla esim ylämäkeen vedättäessä.
Paineilmaa takaperin? Paljonko uskaltaa laittaa painetta? Vai pitäisikö pumpata öljyllä takaperin? Millainen öljypumppu noissa on (rataspumppu)?
-
Ex omistajan kertomaan mukaan kovilla pakkasilla piti odottaa minuutteja että öljyt lämpeni ennenkuin lähti liikkeelle. Näin kesällä vaihteet vaihtuu nätisti mutta momentin muuntimen lukitus näyttää epäonnistuvan korkeammilla kierroksilla esim ylämäkeen vedättäessä.
Onko laatikossa oikea määrä öljyä?
Itsestäni ajatus siitä, että suodattimessa olevat kurat liuotetaan takaisin kiertoon kuulostaa aika hurjalta. Eikö tuossa vaiheessa olisi fiksumpaa purkaa kokonaan suodatin irti putsausta/vaihtoa varten? En kyllä tosin tunne laatikkoa sen tarkemmin enkä edes tiedä, että onko siinä irroitettavaa suodatinta, mutta kunhan huutelen.
-
Taitaa tuo suodatin olla melko ison työn takana. :P
Tarkoitan siis laatikko pura ja kokoa.
Samalla vaivalla, tai siis pienemmällä sinne panee toimivan vaihtolaatikon jos oireiden syystä ei ole varmuutta.
-
Ajatus oli liuottaa takaisin kiertoon ja vaihtaa sen jälkeen huuhtelemalla öljyt. Laatikon irroitus näissä taitaa olla aika työläs juttu. Suodattimen vaihto onnistuu vasta kun laatikko irrallaan, koska laatikko on avattu turbiinin puolelta ja öljypumppu irroitettu.
-
Ajatus oli liuottaa takaisin kiertoon ja vaihtaa sen jälkeen huuhtelemalla öljyt. Laatikon irroitus näissä taitaa olla aika työläs juttu.
Ja nollaa sit adaptaation puhdistuksen jälkeen. Laatikko oppii uudestaan painearvojaan.