Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Tulu - 25.01.2012, 16:04:10
-
Tuommonen valo rupesi loimottamaan eilisestä lähtien kojetaulussa, kun kiihytin vähä kovemmin, eikä oo sen jälkeen sammunu.. Lueskelin tuossa haulla, että mahdollinen vika voisi olla kaasuläppäkotelossa ? Voisiko valo palaa myös rikkinäisen ilmamassamittarin takia? Vikakoodin luvussa on aiemmin antanut viaksi imm:n.. mutta tuo merkkivalo ei oo kyllä sillon palanut.. ???
-
Vikakoodit kannattaisi kyllä lukaista, sillä siitä eteenpäin pääsee. :)
-
Vikakoodit kävin luetuttamassa ja seuraavaa sieltä tuli :
414 - Liian korkea ahtopaine
212 Tuntematon vika
Koodin nollauksen jälkeen tuli semmonen oire, että esim. risteykseen pysähtyessä kierrokset laskee liian alas ja käy vähän aikaa huonosti.. Eikö tämä viittaisi juuri siihen kaasuläppäkoteloon?
-
Tai voisihan vika olla myös viallisessa tyhjäkäyntimoottorissa?
-
Eikö tämä viittaisi juuri siihen kaasuläppäkoteloon?
Kaasuläppäkoteloviat ovat vasta uudempien ongelma pääsääntöisesti. Näissä vanhemmissa kun ei ole sähköistä kaasupoljinta/läppäkoteloa vaan ihan perinteisen mallin vaijeriversio.
-
No olisiko tässä vielä muita mahdollisia vian aijeuttajia, kuin tyhjäkäyntimoottori ? Saisi tämän ongelman kuriin, niin voisi ruveta tuota yliahtamista tutkimaan..
-
Noihin (tyhjä)käyntiongelmiin perusohje on tietenkin varmistaa, että perusasiat on kunnossa. Sytytyksen osat, ilman- ja bensansuodatin nyt ainakin. Tulpista aloittaisin, jos et tiedä 100% että ovat kunnossa.
-
Tulpat (volvon orginellit) , johdot ja virranjakajan kansi sekä pyörijä vaihdettu n. vuosi sitten.. Kilometrejä tullu sen jälkeen arviolta 15t.. Puolaa ei kyllä oo vaihettu.. Eihän tuo ilmamassamittari voi aiheuttaa stten näitä kaikkia ongelmia kerralla? Ei sitäkään ihan pikkukummassa turhaan kannattaisi ostaa, kun melko suolanen hinta on kuitenkin..
-
Kuuluuko auton pysyä käynnissä kun imm:n johdon ottaa irti? Ei pysy käynnissä kun sen irrottaa.. Ei ole ollut nyt mitään ongelmia käynnin kanssa, eikä se vikavalo ole sen jälkeen palanut, kun vikakoodit nollattiin, paitsi nyt kun käytin johtoa irti niin syttyi taas, eikä lähteny pois vaikka käytin akunkenkää irti..
-
Kyllä kuullu silloin koneessa on ns tehdasasetukset säädöissä .Olet varmaakin huomannut jos rikkinäistä imm testataan otetaan virtajohto irti käynti paranee autossa vika silloin imm.Johdon irroitaa niin sammuu laakista kone. Paljon autollaa ajettu ja onhan se turbo varmasti kunnossa mitä se mittari näyttää ahtopaineita?Putsaa se tyhjäyntimoottori että se puoli tällöin on kunnossa
-
Joo, niin minä lueskelin tuossa muista topiceista, että sillon ainaki vika imm:ssa jos käynti paranee johdon irrottaessa.. Piti vain varmistaa mitä sitten jos se sammuu :D Eli mittarissa n. 270tkm turbolle ei ole tehty välttämättä mitään.. Kyllä se ahtomittari kiihdyttäessä nouseee 1.3 bar ::) Viimekeväänä vaihettiin pässinkalvo, jolloin oli samat ongelmat.. Mutta tarkistin sen vasta ja oli ehjä. Pitää ruveta se tyhjäkäyntimoottori puhdistelemaan.
-
Putsaile samalla se kaasuläppäkin kun itse olen se tyhjäkäyntimoottorin putsaillut tuolla tarvikekaupassa saatavalla kaasuttimen puhdistusaineella on se painepullo maksaa muistaakseni 6 € pintaa .Hyvä tavaraa lähtee kaikki pinttynyt lika ja kaasulapän seinämissä kulkee ilma vinhaan.Ilmoittele kuinka kävi.
-
Häiriövalo ei oo taas päivään syttyny.. Putsailin kuitenki sen tyhjäkäyntimoottorin ja läpän.. Eihän nuo oikeastaan edes likaisia olleet, mutta puhisteltu kuitenkin :)