Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Xenonit - 25.01.2012, 16:19:53
-
Tavoitteena olis löytää jousi jolla dieselin perä asettuisi 35-36cm välimatkalle.
-
Tavoitteena olis löytää jousi jolla dieselin perä asettuisi 35-36cm välimatkalle.
Ööö, siis tuota ::),,,eli, onko sulla nyt siinä autossa automaattsesti säätyvät iskarit ( Nivomat ) ja niiden vakiojouset ? ja onko ne rikki ?
Vai, onko vakio iskarit, ja jotkut muut jouset ? vai mikä on tarkoituksesi.
-
Edellinen omistaja laittanut Bilstain-alustan. Mitä lie sit tarkoittaa mutta ruumisarkku on karsean näköinen. Mikä on Nivamat ja miten sen voi todeta ? Jos se joku automaattinen tasokorjaaja niin ei kait sellaista voi olla jos kerta autossa Bilsteinit ? Keulan kaaresta pyörän keskinapaan 35cm ja takaana 33cm.. Toisinpäin pitäis korkeintaan olla :(
-
Edellinen omistaja laittanut Bilstain-alustan. Mitä lie sit tarkoittaa mutta ruumisarkku on karsean näköinen. Mikä on Nivamat ja miten sen voi todeta ? Jos se joku automaattinen tasokorjaaja niin ei kait sellaista voi olla jos kerta autossa Bilsteinit ? Keulan kaaresta pyörän keskinapaan 35cm ja takaana 33cm.. Toisinpäin pitäis korkeintaan olla :(
Juu, nuo Nivomat iskarit on itsestään säätyvät ( ja niihin kuuluu aivan omat jouset ) ja ne toimivat niin, että kuormituksesta huolimatta säätyvät vakio asentoon.
Sitä en tiedä, että onko sun autossasi laitettu sekä jouset, että iskarit uusiksi, vai pelkästään Bilstain:in iskarit ? jos näin on, ja jos takana on nuo nivomatin jouset, niin varmaan perä roikkuukin alhaalla, koska Nivomat iskarit kantaa osan kuormasta, ja nuo Nivojen jouset on kierrepaksuudeltaan normaalia ohemmat, niin nuo jouset ei jaksa kantaa muunlaisien iskarien kanssa kuormaa.
Selvitäppä nyt, mitkä kaikki tuossa alustassa on todellakin Bilstein:iä, ja mitkä ehkä vanhaa, koska jos koko alustan on vaihtanut Bilstainiin. niin pitäs olla aika hyvä.
-
Eikö sinne olisi helpointa ostaa vakio jouset taakse, nousi se perä siihen korkeuteen missä pitääkin.
-
Juuri tuota vakiojousien ostamista olen ajatellut ja siksi kysyn viitsisikö joku vakioalustalainen mitata etäisyyden takakaaresta pyörän keskinapaan ;) ?
-
Jotenkin tuntuu että sinne on laitettu vääränlaiset jouset taakse jo perä on pudonnut noin paljon alemmaksi kuin keula. Ja eikö se pitäisi olla sama mitta edessä ja takana tuo navasta lokarin kaareen niin näyttäisi hyvältä.
-
Juuri tuota vakiojousien ostamista olen ajatellut ja siksi kysyn viitsisikö joku vakioalustalainen mitata etäisyyden takakaaresta pyörän keskinapaan ;) ?
Tuolla jo aiemmin sanoin, että katso mitkä lelut siellä on alla 8) Ei se auta että luulee, että on ko.lelut autossa, vaan sen täytyy todeta.
Mittaa vaikka nuo takajousien kierre paksuus, niin tiedetään edes hehtaarilla missä mennään, Nivomatissa luokkaa 11,8mm ja vakio jousissa luokaa 13,5mm ( muistaakseni )
-
Tommosilla: http://www.modificars.fi/tuotteet/volvo-v70
On takapää juurikin sen 35cm itellä.
-
^onko tuo tuossa kuvassa V70 2.4 Diesel ?
-
Takajouset tutkittu. Paksuus n.14mm ja jouset väriltään siniset. Uudennäköiset ja Iskarit keltaiset/oranssit Bilstainit.
Takakaarista pyörän keskinapaan vajaat 34cm ja edessä 35.5cm.. Kyllä on pöljän näköinen kapine :(
-
Mitattu on,auto tuo samainen V70-07 D5, väli on 38 cm
-
^eli vakiojousilla etäisyys 38cm ? Mitenhän tuollainen Bilstain iskari toimii jos alunperin 34cm etäisyydellä ja vakiovieterein nyt etäisyys 38cm ?
-
^eli vakiojousilla etäisyys 38cm ? Mitenhän tuollainen Bilstain iskari toimii jos alunperin 34cm etäisyydellä ja vakiovieterein nyt etäisyys 38cm ?
Mitä, mitä,,,ei tuo homma toimi mitenkään, että vakio jousiin laitetaan joku bilstain:in iskari :pomo: koska, jos alustan haluaa vaihtaa, niin silloin pitää laittaa uusiksi koko paletti, eli Bilstain.in iskarit, sekä ko. autoon tarkoitetut Bilstain:in jouset.
Muuten menee niin arpomiseksi,,koska nuo " tuuninki" lelut ei toimi vollen vakio iskarien/jousien kanssa :)
No, noita hyviä vakio iskareita jousineen onneksi on kaupan, ja niiden ansiosta auto on hyvän näköinen, ja ajettavuuskin ok. ;D
-
Joo, ja jos ollaan tarkkoja niin se on Bilstein, ei Bilstain :pomo:
-
Onneksi ei Bilstema, vai onko se onnea ?
-
Joo, ja jos ollaan tarkkoja niin se on Bilstein, ei Bilstain :pomo:
Noo,,pikku näppivirhe :2funny: näitä joskus aina sattuu.