Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: EseA - 06.07.2025, 10:20:34

Otsikko: V60 D4 hiukkaspönttö
Kirjoitti: EseA - 06.07.2025, 10:20:34
Hellurei
Oon paininut jo hetken aikaa D4:sen (2015) 383 tkm. hiukkaspönttö murheiden kanssa. Aluksi ilmotteli vikakoodia, että hiukkassuodatin täynnä, regeneroin muutamia kertoja  aina vian ilmettyä ja ongelma poistui muutaman sadan kilometrin ajaksi.

Nyt vika ei enää poistu regeneroimalla ja antaa vikakoodit
P242F00 hiukkassuodattimen rajoitus
P246300 hiukkassuodattimen rajoitus, (lohko 1)
P24A400 hiukkassuodattimen rajoitus, (lohko 1)

Mielestäni regenerointi ei käynnisty ajon aikana, tai se ei ainakaan toimi kunnolla.

Käytiin myös paikallisessa Volvo huollossa eikä sielläkään pikasella tutkimuksilla osannut sanoa, että mikä aiheuttaa vian.

Pöntön takapää näyttää puhtaalta kun irrotin putken ja kurkkasin sisuksiin ja tämä sai epäilemään, että olisiko joku anturi vika kuitenkin, eikä suodatin olisikaan tukossa. Huoltomiehen mukaan näissä ei ole ollut tukkeutumisen kanssa ongelmia.


Paljonko etummaisen ja takimmaisen anturin lämpötilat pitää olla pakotettuna regeneroinnin aikana, ja mitä nuo lämmöt pitäisi olla ajon aikana tapahtuvan polton aikana, että homma pelittää oikein? Nyt paikallasn tehdyssä poltossa pyörii n. Etummainen 350 ja takimmainen 500 asteen kantturoissa. Ajossa parhaimmillaan 430 ja reipas 600

Onko teillä kokeneimmilla ajatusta mikä Vian aiheuttaa? 
Vai onko pönttö vain tukkeessa?

Ese