Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Volvo740farmari - 08.01.2011, 15:48:30
-
Eli olisi nyt kiinni akku joka on 62Ah ja 480A, joka on menny jo aika huonoksi. Olisi suht uusi akku itellä valmiina joka on 55Ah ja 420A.
Eli meneeko liian pieneksi akuksi vai voiko huoletta vaihtaa?
Kiits jos saa neuvoa
-
eiköhän tuo silläkin pelaa, pitää vaan huolen et lataa kunnolla!
kokeilemalla viisastuu ;)
-
Dieselille liian pieni, bensakoneelle ok.
-
Dieselille liian pieni, bensakoneelle ok.
Joo, jos ei oo ruiskumalli kaikilla herkuilla.
-
Eipä ne herkut pahemmin akkua rasita.
Tuo akun riittävyyskin on myös kiinni siitä akun kunnosta, huonon 100Ah akun kapasiteetti on helposti heikompi kuin uudein 55Ah akun.
-
Kyllä tuon pitäis riittää, kun lataus vaan on kunnossa.
Ottaa tuommonen kyllä yli 400A kylmäkäynnistysvirtaa.
Itellä on 48Ah /660A Optima C70:ssä ja on riittänyt.
Eikun kokeileen vaan, sittenhän sen tietää.
-
Itellä on 48Ah /660A Optima C70:ssä ja on riittänyt.
Optima onkin vähän eri maata. Kaverin 6.2d Chevy vanissa oli tuollainen samanlainen ja sillä starttasi aina iloisesti.
-
Eipä ne herkut pahemmin akkua rasita.
Ai niinku penkinlämmittimet peilin-ja takalasinlämmittimet, takapenkin lämmittimet... Nii, ei ne varmaan virtaa tarvii. :P
Jos noita käyttää, ei se akku ehdi lataantumaan lyhyellä ajolla. Vai väitätkö vastaan?
Katsos kun on olemassa sellaisia ihmisiä jotka lähtiessään kylmällä autolla lyövät kaikki mahdolliset sähkökäyttöiset laitteet päälle(humppakone vielä täysille, vahvari tsiljoona wattia), ajavat sen 5km ja auto parkkiin. Mikä piru kun ei jaksa veivata..?
Kyllähän se niin on että tuo järjen käyttö olisi suotavaa.
-
Mutta se isokin akku hyytyy samalla tavalla jos joka päivä kulutus on suurempi kuin lataus.
-
Ai niinku penkinlämmittimet peilin-ja takalasinlämmittimet, takapenkin lämmittimet... Nii, ei ne varmaan virtaa tarvii. :P
Jos noita käyttää, ei se akku ehdi lataantumaan lyhyellä ajolla. Vai väitätkö vastaan?
Katsos kun on olemassa sellaisia ihmisiä jotka lähtiessään kylmällä autolla lyövät kaikki mahdolliset sähkökäyttöiset laitteet päälle(humppakone vielä täysille, vahvari tsiljoona wattia), ajavat sen 5km ja auto parkkiin. Mikä piru kun ei jaksa veivata..?
Kyllähän se niin on että tuo järjen käyttö olisi suotavaa.
Periaatteessa noi auton vakiovarusteiset lämmittimet ja härdellit päällä ei kulutus pitäisi ylittää laturin kapasiteettia. Tietysti jos siellä on se tsiljoonan watin humppakone yms ja kulutusta enemmän kuin laturissa tuottoa, mutta se on oikeastaan ihan sama kuinka paljon akussa on kapasiteettia, virta loppuu.
-
Periaatteessa noi auton vakiovarusteiset lämmittimet ja härdellit päällä ei kulutus pitäisi ylittää laturin kapasiteettia. Tietysti jos siellä on se tsiljoonan watin humppakone yms ja kulutusta enemmän kuin laturissa tuottoa, mutta se on oikeastaan ihan sama kuinka paljon akussa on kapasiteettia, virta loppuu.
Joo, tuota kapasiteettiä vaan ei ole laskettu pakkasille...
-
joo kylmä akku ottaa aika huonosti latausta vastaan.