Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Niklaskristian - 18.07.2025, 12:38:45
-
Volvo-kuume se vaan paheni jostain syystä ja olisi tarkoituksena lähitulevaisuudessa hommata farmari talouteen. V90 diesel nelivetoa saisi max. 150tkm ajettuna siihen n. 30-35k luokkaan. Mitäpä noista kannattaisi yleisesti ottaa lähempään tarkasteluun ja mitä ongelmia on tiedossa? Tarkoitus olisi hommata pitempiaikainen kulkupeli, jolla rullata seuraavat 6-10 vuotta. V60 houkuttelisi koon puolesta mutta tuo adbluehan se tietenkin ahdistaa takaraivossa joten mietinkin V90 ilman adblueta.
Aiemmasta Volvosta S60 D4 2015 hajosi 150tkm kohdilla turbo ja lähtikin turbon vaihdon jälkeen kiertoon. Nyt alla pikkunen diesel Golf ja tarve alkaa pian olemaan isommalle autolle.
-
Ainut ongelma omassa adblue v60:ssä on ollut 2 vuoden aikana se että aineen lisääminen on perseestä kun se putki ei vedä.
-
Tuossa ihan hetki sitten oli vastaavanlainen topicci, niin sieltä löytyykin jo jonkun verran infoa samoista asioista. Kannattaa lukaista tuo.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149380.0
-
V60 D4 AWD 2020 inscription ollut meillä nyt 1,5 vuotta. Mittarissa n.160tkm, vaikuttaa erittäin hyvältä autolta. Talvella syytyi mootorinvikavalo, käytössä ei huomannut mitään oireita. Merkkiliike vaihtoi takuuseen (selekt) Nox-sensorin, niitä löytyi suoraan hyllysta ja korjaus kaikkinensa kesti vajaan tunnin. Ilman takuuta remontti olisi maksanut noin 300e.
Näissäkin autoissa on tärkeää, että nelivedon ja vaihtoistonöljyt olisi jossain kohtaa vaihdettu. Normaalivaihtoväli olisi noin 60tkm, mutta ei kuulu huolto-ohjelmaan.
Kone ei syö öljyä vaihtovälillä ollenkaan, pysyy koko ajan asteikon maksimissa, meillä ei tosin tule kuin n. 17tkm vuodessa.
Sähköinen lohko/letkulämppäri (on lohkossa kiinni, mutta vesiputki menee myös sen läpi) on hyvä varuste, kun webasto ei saa lämmittää konetta. Omassa oli tehdasasenteinen lohkolämmitin.