Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Niklaskristian - 18.07.2025, 12:38:45

Otsikko: Volvo V60/V90 dieselin osto edessä
Kirjoitti: Niklaskristian - 18.07.2025, 12:38:45
Volvo-kuume se vaan paheni jostain syystä ja olisi tarkoituksena lähitulevaisuudessa hommata farmari talouteen. V90 diesel nelivetoa saisi max. 150tkm ajettuna siihen n. 30-35k luokkaan. Mitäpä noista kannattaisi yleisesti ottaa lähempään tarkasteluun ja mitä ongelmia on tiedossa? Tarkoitus olisi hommata pitempiaikainen kulkupeli, jolla rullata seuraavat 6-10 vuotta. V60 houkuttelisi koon puolesta mutta tuo adbluehan se tietenkin ahdistaa takaraivossa joten mietinkin V90 ilman adblueta.

Aiemmasta Volvosta S60 D4 2015 hajosi 150tkm kohdilla turbo ja lähtikin turbon vaihdon jälkeen kiertoon. Nyt alla pikkunen diesel Golf ja tarve alkaa pian olemaan isommalle autolle.
Otsikko: Vs: Volvo V60/V90 dieselin osto edessä
Kirjoitti: janne81 - 18.07.2025, 12:56:14
Ainut ongelma omassa adblue v60:ssä on ollut 2 vuoden aikana se että aineen lisääminen on perseestä kun se putki ei vedä.
Otsikko: Vs: Volvo V60/V90 dieselin osto edessä
Kirjoitti: T-Row - 18.07.2025, 13:55:39
Tuossa ihan hetki sitten oli vastaavanlainen topicci, niin sieltä löytyykin jo jonkun verran infoa samoista asioista. Kannattaa lukaista tuo.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149380.0
Otsikko: Vs: Volvo V60/V90 dieselin osto edessä
Kirjoitti: Jumu - 19.07.2025, 12:31:36
V60 D4 AWD  2020 inscription  ollut  meillä nyt  1,5 vuotta. Mittarissa  n.160tkm,  vaikuttaa  erittäin  hyvältä  autolta.  Talvella syytyi mootorinvikavalo,  käytössä  ei  huomannut mitään oireita. Merkkiliike vaihtoi takuuseen (selekt)  Nox-sensorin, niitä  löytyi  suoraan  hyllysta  ja  korjaus  kaikkinensa kesti vajaan  tunnin.  Ilman takuuta  remontti   olisi  maksanut  noin 300e.

Näissäkin autoissa  on  tärkeää,  että nelivedon ja  vaihtoistonöljyt  olisi jossain  kohtaa vaihdettu. Normaalivaihtoväli olisi  noin 60tkm,  mutta  ei kuulu huolto-ohjelmaan.

Kone ei  syö  öljyä  vaihtovälillä ollenkaan,  pysyy koko  ajan  asteikon  maksimissa, meillä  ei  tosin  tule kuin  n.  17tkm  vuodessa.

Sähköinen  lohko/letkulämppäri (on lohkossa kiinni, mutta  vesiputki menee  myös  sen läpi) on hyvä  varuste,  kun  webasto  ei  saa  lämmittää konetta.  Omassa  oli  tehdasasenteinen lohkolämmitin.