Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: AlexY - 19.07.2025, 19:21:02
-
Morjesta jälleen, tällä kertaa potilaana Volvo 244 B21A koneella. Ajossa potki pari kertaa putkeen, jonka jälkeen sammui tielle, eikä lähtenyt enään käymään. Kotona sattui olemaan joku bilteman puola jonka laitoin kiinni ja sillä lähti käymään, mutta vain ryyppy täysillä. Heti kun laittoi ryyppyä pienemmälle niin sammui. Tämän käynnin jälkeen ei lähtenyt enään uudelleen käymään sammutuksen jälkeen. Ei lähtenyt edes startterilla käymään. Tarkistin virranjakajan kannen ja pyörijän ja katkojan kärjet ja näyttivät hyvältä ja nämä kaikki on uusittu noin 2kk sitten. Tarkistin myös että kaasarille tulee bensaa.
-
Vuosimalli ja kaasarin tyyppi ei ois pahitteeksi? Vaihdoitko puolan konkan samalla?
Onko kaasarissa solenoidia, tarkistitko sen johdot?
Jakohihnan kunto?
-
Vuosimallia 80 ja pierburgin kaasari, jakohihna näyttää hyvältä eikä ole hypännyt. Saattaa olla tyhmä kysymys mutta mikä on puolan konkka?
-
Vuosimallia 80 ja pierburgin kaasari, jakohihna näyttää hyvältä eikä ole hypännyt. Saattaa olla tyhmä kysymys mutta mikä on puolan konkka?
Konkalla viittasin puolan kondensaattoriin joka osassa noissa vanhemman mallisissa puolissa oli erillisenä komponenttina.
Ilmeisesti tuossa 80sessä on kuiten alunperin ollu erillinen etuvastus.
Voi olla että edelliset omistajat on ne jo poistaneet jos sytkää on päivitetty matkan varrella.
Kipinähän on tieten suotava tarkistaa ja akun jännite jos kaikki muu näyttää olevan kunnossa.
-
No kai se konkka on tarkistettu? Siis se tavallinen.
Vai oliko tuossa ees semmosta.