Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: marttivanhanen1967 - 19.07.2025, 21:24:53

Otsikko: Solex cisac kaasutin B200K-moottorissa
Kirjoitti: marttivanhanen1967 - 19.07.2025, 21:24:53
Kääntelin kaasuttimen kaasuvaijerirullaa täysille ja pois ja huomasin, ettei toinen kurkku auennut ollenkaan... Moottori ei ollut käynnissä. Pitäisikö toisenkin kurkun aueta, vai aukeaako se vain moottorin ollessa käynnissä imupaineella???
Otsikko: Vs: Solex cisac kaasutin B200K-moottorissa
Kirjoitti: Jabu - 03.08.2025, 19:03:32
Siitä on aikaa kun itellä oli B200K, koitikko vetää ryyppyä päälle ja pois, ettei olisi ryypyn läppä?
Suokaa anteeksi jos satuilen ihan pöhköjä. :idiot2: :2funny:
Otsikko: Vs: Solex cisac kaasutin B200K-moottorissa
Kirjoitti: Liina - 04.08.2025, 01:32:33
Matalat Cisacithan toimii alipaineella. Ne vanhemmat korkeat Cisacit on täysin mekaanisia.

Läppien avautumisessa kannattaa ottaa huomioon myös sellainen asia, jonka huomasin vanhan KE70 Corollan (tunnetummin DX-Corollan) kanssa. Vaikka alipainevivusto toimisikin moitteettomasti, voi se mekaaninen läpän vipu olla kuitenkin sen verran jumissa, ettei todellisuudessa avaakkaan kakkosläppää vaikka päälleppäin katsoen näyttäisikin, että alipainekello ja vivusto liikkuu. En tiedä sitten, voisko tuollainen tapahtua Cisaceissakin. Ihmettelin vain, kun tuntui niin laiskalta kiihdytyksissä, mutta uskottelin itselleni, että niin kai ne autot silloin 40 vuotta sitten taisivat olla kaikki. Samaan aikaan ihmettelin, kun kerää läpän päälle bensaa toisiokurkkuun. Sitten selvisi, että läppä ei aukeekkaan, vaikka päälleppäin näyttääkin, että alipainevivusto toimisi. Noin siis Corollan Aisan-kaasuttimen kanssa kävi.
Otsikko: Vs: Solex cisac kaasutin B200K-moottorissa
Kirjoitti: Dmies - 05.08.2025, 00:08:00
Kyllä mun 240 matala cisacki on täysin mekaaninen.
Kääntelin kaasuttimen kaasuvaijerirullaa täysille ja pois ja huomasin, ettei toinen kurkku auennut ollenkaan... Moottori ei ollut käynnissä. Pitäisikö toisenkin kurkun aueta, vai aukeaako se vain moottorin ollessa käynnissä imupaineella???
jos se on mekaanisesti voimiva niin pitäisi aueta vaikkei käykkään. Kannattaa tarkistaa läppäakselit, että onko kuinka väljät, että jumittaako siksi vivusto/läpät. Omassa oli niin väljät akselit, että vivusto meni jumiin ja 2 kurkku ei auennut ollenkaan. Aikansa, kun taisteli sen vivuston kanssa niin sai jotenkuten toimimaan.
Tuolla on jotain säätöohjeita https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.240.se/litteratur/sm23-84.pdf&ved=2ahUKEwjFleuhhPKOAxWzGxAIHU9MCbIQr4kDegUI4gEQAA&usg=AOvVaw1MO0fsAhrKjcYqLnMnHWRi