Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: VKi - 21.07.2025, 13:14:33
-
(https://i.ibb.co/wZMKYV19/20250720-205115.jpg) (https://ibb.co/wZMKYV19)
Tuollaine swappi työpöydällä, elvyttää laakerivikainen V70 vielä ajoon.
Miten otetaan tässä vaiheessa huomioon ECM:t ja CEM:t kun molemmat on vielä käyntikuntoisia? Moottorin johtosarjoissa taitaa olla pieniä eroja.
Oma ajatus oli että vaihtuu vain pelkkä tekniikka, käytetään vastaanottavan V70:n sähköjä ja V70:n ECM:n ohjelmoisi swapin jälkeen T5:n "aftermarket" softalla mutta onnistuuko tämä näin? Esimerkiksi kaasuläpässä liene eroja. Jos siirretään myös S60:n T5:n moottorin johtosarja ja ECU niin kuinka se istuu vastaanottavaan autoon, mitä kaikkea täytyy ohjelmoida ja missä vaiheessa, kuka ohjelmoi keskellä Suomea?
Tietäjät varmaan tietää tämänkin!
Koodaus palveluja voi tarjota vaikka whatsappillakin 050 300 2499.
-
Suoraviivaisinta vaihtaa pelkkä kone ja ohjelmoida sen mukaan mitä haluaa. On täysin ajettavissa ilman ohjelmointiakin.
-
Meinasin vaihtaa apurunkoineen, jättää etutolpat ja hammastangon kiinni "koriin" ja pujauttaa laatikkoineen päivineen. Eli, jättää T5 koneeseen anturit ja kaasuläpät kiinni ja tökkii V70:n liittimet niihin. Kiitti tähän astisesta!
Kukas se on velho ohjelmointien kanssa?
PS. kauanko tuota pakettia kahteen mieheen kokeneemmat ovat nosturilla vaihtaneet? Meinaan vain että 8) minkä verran varataan olutta ollaksemme vähän nopeampia? ;D
-
Molemmista pois ja toinen paikalleen. Ei se kuitenkaan suju noinvain niin varaa nyt työpäivä.
Hosumalla ei tuu kuin kus.....
Kaasuläpän toimivuus toisesta otettuna on fifti sixti niinkuin nykänen totes.
Siis sen toisen ecun kanssa.
-
Tiedoksi seuraaville että toimii vastaanottaneen auton sähköillä. Muutama liitin oli erilainen ja siitä selviää joko anturin tai liittimen vaihdolla.
Imunokan asentoanturin liitin ei käynyt, helpompana vaihtoehtona vaihdettiin liitiin. Johdot ovat saman värisiä mutta järjestys on eri. Herjaa imunokan asentoa, täytyy jotenkin selvittää että onko johtojen järjestys kuitenkin väärä vaikka värit on kohdallaan.
-
Luovuttajassa on VVT vain pakonokassa. Oliko vastaanottajassa? Tuskin jos se ei ole vm.-03. Vaihtuikohan pakonokan VVT:n mallikin noillamain.