Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Phav - 02.08.2025, 16:46:46
-
eli kuvan xc kiihtyy vähän niin kuin nykien. Korostuu ennen kaikkea kuun lähtee jostain 70 vauhdista kiihdyttämään. Mitään tuohon viittaavaa koodia ei ole. Itellä nyt tulee mieleen tuo turbo, että voisiko siinä olla jotain häikkää, viheltelee jo jonkin verran. Välillä jo toimi kohtuu hyvin, nyt seiso kuukauden, ni oireet taas paheni. Turboon kyllä viittaisi ette paikaltaan lähtiessä lähde kunnolla vetämään, vaan vasta sit kun saa kierroksia. Ideoita?
-
Onkos tuohon miten hankala tuo turbo vaihtaa, miten paljon pitää purkaa?
-
Onkos tuohon miten hankala tuo turbo vaihtaa, miten paljon pitää purkaa?
Vaihdoin viime vuonna S60 D5 turbon autokatoksessa. Ei mikään erityisen vaikea rasti. Poikkituki pois moottorin päältä ja pohjapanssari samoin. Turbo mahtui tulemaan yläkautta pois. Letkujen asennusta tarvitaan alakautta. ’04 voi olla vähän erilainen.
-
Tuohon nykimiseen on monta muutakin vaihtoehtoa kuin turbo, kunnon tutkimukset ensin, turbo jos viheltelee niin vuotoja etsisin kyllä ensinmäiseksi.
-
Vaihdoin viime vuonna S60 D5 turbon autokatoksessa. Ei mikään erityisen vaikea rasti. Poikkituki pois moottorin päältä ja pohjapanssari samoin. Turbo mahtui tulemaan yläkautta pois. Letkujen asennusta tarvitaan alakautta. ’04 voi olla vähän erilainen.
Joo, eihän tavalliseen ole ongelmia, mutta tässä kun tuo jakolaatikko tulee eteen
-
Tuohon nykimiseen on monta muutakin vaihtoehtoa kuin turbo, kunnon tutkimukset ensin, turbo jos viheltelee niin vuotoja etsisin kyllä ensinmäiseksi.
Vuotoja on kyllä etsitty. Lähinnä kun liikkeelle lähtökin vähän nahkeaa, ennen kun saa kierroksia.
-
Mulla kiihtyminen oli just aaltoilevaa noin pari vuotta sitten kun ahtovuoto oli mutta ei vielä paha, siitä sitten eskaloitui niin parissa kk että oli pakko tehdä letkunvaihtoa ja coolerikin meni uusiksi. Öljyvuodothan noi paikansi
-
Vaihdoin viime vuonna S60 D5 turbon autokatoksessa. Ei mikään erityisen vaikea rasti. Poikkituki pois moottorin päältä ja pohjapanssari samoin. Turbo mahtui tulemaan yläkautta pois. Letkujen asennusta tarvitaan alakautta. ’04 voi olla vähän erilainen.
On muuten hankala, kun öljynpaluuputkeen ei pääse käsiksi
-
Löytykö vika? Identtiset oireet täällä.
-
Löytykö vika? Identtiset oireet täällä.
Turbon vaihdolla tuli vähän helpotusta. Pitänee vielä tuo cooleri uusia. Jostain kuuluu suhina, ja putket&letkut on ehjät. Ilmeisesti näissä nuo coolerit on kulutustavaraa.
-
Turbon vaihdolla tuli vähän helpotusta. Pitänee vielä tuo cooleri uusia. Jostain kuuluu suhina, ja putket&letkut on ehjät. Ilmeisesti näissä nuo coolerit on kulutustavaraa.
Vaihdoin intercoolerin kun se oli 21v mun S60 D5:ssa. Faktaa, että oli alkuperäinen. Laitoin puutarhaletkulla vettä irrotettuun cooleriin ja useammasta kohdasta tuli vettä ulos. Cooleri on a/c coolerin ja moottorin jäähdyttimen välissä, mutta vaihto onnistuisi vaikka parkkiruudussa.