Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: volmi - 26.01.2012, 23:40:59
-
Ensiksikin onko 140 sarjan ja ensimmäisten 240 sarjan syyläreillä mitään eroa? Toiseksi jos ei ole, niin mikä tekee näin hirveän hinta eron Motonetissa 140:sen ja 240:sen syyläreille 30-7515 (140) 30-7508 (240)? :o Ainakaan autojen ulkonäössä ole muuta eroa kuin 240 keula viistottu loivemmin eteenpäin ja sisällä kojelaudassa kello muuttunut neliskanttiseksi ;D No onhan 240 sarjalaisessa tietysti koneista nipistetty 100 kuutiota pois ::)
-
On ne erilaisia. Ainakin kiinnitys on erilainen ja 240:n syyläri on jonkun sentin korkeampi, satasarjalaisen syylärissä on korkki, kakssatasessa ei.
Ei 240:ssä kyllä pienempää konetta ole kuin satasarjassa. 100-sarjassa on 1986 cm³ B20 ja 240:ssä 1986 m³ B19 (tai B20 alkupään malleissa).
-
Ja 100sarjas runkoaisat kapeammat ettei mahdu 2satasen syyläri suoraan,muovipäätyisen saa ainakin mahtumaan kun leikkaa syyläristä jäykisteitä pois ja/tai antaa runkoaisoille vähän lekaa :)
-
Ei 240:ssä kyllä pienempää konetta ole kuin satasarjassa. 100-sarjassa on 1986 cm³ B20 ja 240:ssä 1986 m³ B19 (tai B20 alkupään malleissa).
Minä olen jostain syystä aina ymmärtänyt, että tuo B19 kone olisi 1,9 ja B20 olisi 2,0 kone ???
-
Et ole ensimmäinen joka on erehtynyt :) Kun Volvo esitteli uuden kaksilitraisen vinokoneen piti sille keksiä joku muu merkintä kuin B20 ettei sitä sekoitettaisi vanhaan työntötankomoottoriin, niinpä uutuuden merkinnäksi tuli B19 (ja 200-sarjalaisten etulokasuojaan hämäävä 1.9 merkki). Iskunpituus (80 mm) ja sylinterin halkaisija (89 mm) ovat samat molemmissa koneissa, muutenkaan alakerroissa ei ole suuria eroja.