Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: sininen volvo - 27.01.2012, 02:20:04
-
Niinkuin otsikko kertoo niin Volvossani 940 vm-91 B200F konehuoneessa on kiljuva laatikko (tyhjäkäynnillä) .. siitä lähtee bensaletkut koneeseen ja laatikon koko on n. 10x10 cm kokoinen, päällä muistaakseni ruuvi, olen luullut tähän päivään asti että laturin remmi kiljuu joskus mutta se onkin tuo perhanan laatikko jonka nimeä en edes tiedä, enkä tiedä onko kiljuminen matalilla kierroksilla haitallista? :'(
-
Tulee mieleen vain ohjaustehostimen öljysäiliö.Kurkkaapa kannen/korkin alle mitä sieltä löytyy. Onko öljyä vaadittu määrä, kts auton ohjekirjasta. Vai oliko tää vaan ihan tsoukkivedätys???
-
Ei se ole ohjaintehostimen öljysäiliö, laatikko on kylläkin aika lähellä sitä ja googletin aikani ja tulin siihen tulokseen että se voi olla polttoaineen paineensäädin.
-
ota kuva ja laita se tänne, ei tarvitse arvailla.
-
Aktiivihiilisuodatin?
-
Sori! Se olikin pyöreä mömpeli, vähän kuin ufolautanen ja bensaletkut siihen on yhdistetty, päällä messinkinen ruuvi ja kyljessä mutteri. Muistin yöllä väärin tämän kiljuvan laatikon muodon S*
-
Bensaletkut yhdistetty niin ei oikein tuu muuta mieleen kuin paineentasaaja (ennen suutintukkia, kuvassa öljytikun takana) tai bensapaineensäädin (suutintukin päädyssä, kuvassa punainen letku kiinni). Kuva (http://ack3.kuvat.fi/kuvat/Volvo+940/DSCN2842.JPG)
Muut pyöreät:
Tyhjäkäyntimoottori? (imusarjan alla)
Aktiivihiilisuodatin (http://ack3.kuvat.fi/kuvat/Volvo+alipaine/DSCN1347.JPG)
EGR säädin (http://ack3.kuvat.fi/kuvat/Volvo+alipaine/DSCN1343.JPG)
-
Joo kyllä se on paineensäädin tai paineentasaaja, mun volvossa se on ohjaustehostimen öljysäiliön vieressä, varmaan entinen omistaja laittanut tai laitatuttanut siihen paikkaan, jokatapauksessa pitää varsinkin tyhjäkäynnillä ilkeää kitinää, tyhjäkäynti on kuitenkin tasainen n. 800 rpm.
-
kiljunta on haitallista, kannattaa korjata se. Ei tarvitse vikaa ihmetellä kovalla pakkasella tien päällä jos hajoaa.