Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Lallinkumautus - 15.08.2025, 22:43:05
-
Moikka, liekö tuo koodilukija icarsoft vol2.0 ainoa minkä avulla saa takajarrupalat ja levyt vaihdettua, vai onko halvemmalla joku muu kikka kolmonen? 169e. Pelkkä lukija, hitto tolla hinnalla ne saa varmaan huollossa vaihdettua... Niin mun vulva on XC60 2.4 aut awd -13
-
Vdash ilmainen ohjelma, kaapeli ja tietokone riittää, kaapelit ei paljoa maksa ja ohjelma kattava.
-
Jos haluat vaihtaa jarrupalat tänään, niin hae Diagnoosityökalu Volvolle Biltemasta. https://www.biltema.fi/autoilu---mp/korjaamovarusteet/testauslaitteet/vikakoodinlukijat/diagnosointityokalu-volvo-2000046392
Tuo on tosi hyvä moneen asiaan. Moottorit voi ajaa huoltoasentoon myös 9 voltin paristolla, jos haluaa mennä markan budjetilla.
-
No ihan satuloille tarkoitettu 12-volttiakin käy. ::)
-
No ihan satuloille tarkoitettu 12-volttiakin käy. ::)
Toki, mutta akkusähköllä voi polttaa vaikka koko auton. Palovaroittimen patterilla saa tuskin tuhoa aikaiseksi.
-
Ja tuolla patteri / akku ajelulla saa helposti kalibroinnit pieleen, jatkuvasti itsellä noita kalibroitavana kun noita ajeltu edes takaisin miten sattuu.
-
En kyllä käsitä miten voi polttaa auton kun satulasta otetaan töpseli irti ja sähköä annetaan suoraan käsijarrun moottorin liittimiin.... :D
Enkä ymmärrä kyllä miten kalibrointiakaan saa sekasin kun satulan sähkömoottorissa itsessään on rajakytkimet sekä kuorman tunnistus...
-
Niin näitä seppiä kyllä löytyy jotka saa nämäkin sekaisin :D
-
En kyllä käsitä miten voi polttaa auton kun satulasta otetaan töpseli irti ja sähköä annetaan suoraan käsijarrun moottorin liittimiin.... :D
Enkä ymmärrä kyllä miten kalibrointiakaan saa sekasin kun satulan sähkömoottorissa itsessään on rajakytkimet sekä kuorman tunnistus...
On vaan olemassa niin monenlaista seppää, että vähän pitää välillä miettiä, että mitä kannattaa yllyttää tekemään. Jos omistaa 12 voltin virtalähteen, niin siinä on virran säätö, oikosulkusuoja, yms. turvaominaisuudet. Joku seppä ottaa virtaa suoraan akusta ilman mitään varokkeita, niin voin vain kuvitella sen sätimisen, kun plus piuha lipsahtaa runkoon. 9 voltin paristo on siitä hyvä, että sillä ei saa mitään rikki, vaikka sohlaa kuinka.
Näillä poppakonsteilla ei saa kalibrointeja sekaisin. Pysäköintijarru kalibroituu itsestään joka kerta, kun se kytketään päälle. Pelkkä ajo huoltoasentoon siis riittää.
-
Millä selität sitten herjat mittaristossa ja vidan koodit käsijarrun koodeista joihin korjauksena käsijarruyksikön kalibrointi jolla ongelma poistuu.
-
Millä selität sitten herjat mittaristossa ja vidan koodit käsijarrun koodeista joihin korjauksena käsijarruyksikön kalibrointi jolla ongelma poistuu.
Satula jumissa, moottorit hajoamassa, johtosarja rikki, väylä, maanantai, FoMoCo, jne... :D
-
Kuun asento unohtui, no ei se multa ole pois kun porukka näitä sekoittaa, päinvastoin, ei ole sitten näitä tullut näköjään vastaan tai sekoitettuja ei ole ollut korjattavana.
Tuli tuosta 9v paristosta mieleen että oletteko nähneet kun tuota paristoa hyödynnettiin vanhoissa autoissa käynnistyksen apuna sytyttyspuolella, sivuaa nyt aihetta, pahoittelut.
-
Entäs se vuorovesi ja vaimon tietyt ajankohdat?
Sori... :D
Oon nähnyt. :)
-
Joo se on parempi että noiden aikana ei ajella kovin paljoa :D
-
Jos haluat vaihtaa jarrupalat tänään, niin hae Diagnoosityökalu Volvolle Biltemasta. https://www.biltema.fi/autoilu---mp/korjaamovarusteet/testauslaitteet/vikakoodinlukijat/diagnosointityokalu-volvo-2000046392
Tuo on tosi hyvä moneen asiaan. Moottorit voi ajaa huoltoasentoon myös 9 voltin paristolla, jos haluaa mennä markan budjetilla.
Tuon Bilteman testerin hankin muutama vuosi sitten. XC60 olen muutaman vian paikalistanut ja poistanut vikakoodeja, on hintansa hankkinut.
Pitääkö sähköinen käsijarru poistaa huoltotilasta erikseen jarruremontin jälkeen?
-
Pitääkö sähköinen käsijarru poistaa huoltotilasta erikseen jarruremontin jälkeen?
Hakee itse itsensä kohdalleen kun vetää vaan päälle. Toki ensimmäisellä kerran surisee pitempään kun palat on kaukana levystä.