Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Lassi00 - 24.08.2025, 18:28:27
-
Eli ongelma lienee 940 volvossa 93-vuoden malli, moottorina b230fd josta pulsair ja egr systeemit tulpattu, ja itse ongelma on se että käy rikkaalla aika tavalla, lambda uusi, immu uusi samaten jokanen anturi, ei imuvuotoa ei pakovuotoa eli perusjutut on kunnossa kyllä, just tehty koneremppa ja sama vika oli jo ennen remonttia. Kuuluuko pulsairin/egr liittimiin laittaa joku vastus vai miten saan tuan päästöistä lävitte
-
Lämpöanturi ja sen johdotukset. Voi käydä koko ajan kylmäkäyntiseoksilla.
Jos vaihdoit tarvikeimmun boschin tilalle niin vaihda takaisin kun ei kerran auttanut. Tai älä ainakaan hävitä vanhaa.
-
Oliko tos vuosimallissa jo kylmärikastus normisuuttimien kautta kun jossain vanhoissa oli erillinen kk-suutin.
Muuten kyllä tulis mieleen kans tuo lämpöanturi.
Uusi tai mittaa vanha, arvot on faq osiossa.
-
Tarkistappa ettei bensapaineen säädin vuoda kalvon läpi.
Auto käyntiin ja irrota imusarjan nippaan paineensäätimeltä menevä alipaine letku. Mikäli tulee bensaa niin säätimen kalvo rikki.
-
Immu on bossilainen, bensapainesäädin on uus vanha vuoti läpi ja lämpöanturikin on uus alkuperäne eikä tarvike ja tosiaan kylmäkäynti rikastinta ei ole
-
Nyt volvo rikkaalla käymisen lisäks pätkii sytytystä kesken ajon, yhtäkki kiekat tippuu ja lambdavalo vilkahtaa