Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Toikko07 - 27.08.2025, 12:07:54
-
Hei,
Auto s80 2011 5 sylinterinen 2 0 diesel, automaatti.
Antoi vikakoodit:
- egr p140700ei virtausta
- dpf p245868 hiukkassuodattimen regeneraation kesto.
Korjaamo vaihtoi egr venttiilin sekä egr välijäähdyttimen januskotteli että vika on nyt korjattu.
N. 20km ajon jälkeen vikavalo syttyi uudelleen. Auto kuitenkin toimi normaalisti.
Ei ku auto samaan korjaamoon ja seuraava toimenpide heillä oli
imusarjan painetunnistimen vaihto.
10km ajoa ja taas vikavalo syttyy. Tällä kertaa auto meni vikatilaan ja vedot hävisi.
Onko ajatuksia mistä lähteä etsimään vikaa? Korjaamo nostaa kuulemma kädet pystyyn kohta
-
Korjaamon vaihto, arpomalla harvemmin osuu korjaukset nappiin. Mitä dpf paine-ero näyttää?
-
Onko edelleen samat vikakoodit?
-
Imusarjan paineanturista ja tmap:sta kannattaa katsoa arvot ilman että auto käynnissä, pitäisi näyttää noin 97kpa. Yleensä tmap alkaa näyttää liian pieniä arvoja vanhetessaa ja näyttää mitä ihmeellisimpiä vikakoodeja egr virtauksesta yms. Tmap sijaitsee kuskinpuolella välijäähdyttimen putken lähdön päällä (aika ahdas väli mutta pystyy vaihtamaan yläkautta)