Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Harmaalaatikko - 28.08.2025, 15:45:16
-
Auton tehot tuntuu pikkuhiljaa heikkenevän, alkaa tuntua laiskalta koko kierrosalueella. Ei vikakoodeja.
Loota vaihtaa kaikilla vaihteilla jotenkin kulmikkaasti. Ennen ei vaihtoja pahemmin huomannut.
Turbosta kuuluu jotain sihinää raskaasti vedättäessä mut niin on kuulunut ennenkin.
Ainakin turbon sähköinen säätäjä vaikuttaisi toimivan:
https://youtube.com/shorts/XJM-Y5DfArY?feature=share
-
Ahdot pihisee jostain välistä ulos...?
-
Ahtovuotoa jos on niin käyt polkaisemassa kunnolla niin kyllä se vikakoodikin silloin syntyy.
-
Ahtoputket kaikki uusittu jokunen aika sitten paitsi viimeinen coolerin jälkeen.
Turbon resonaattori korvattu vastaavalla oikealla putkella. Välijäähyttimessä ei näkyvissä öljytöhkää.
-
Hmm, voisko viimeinen ahtoputki tai imuputki taipua lyttyyn ahtaessa?
On aika mysteeri..
-
Onko sulla testeriä millä näkee livearvoja ajaessa?
-
Onko sulla testeriä millä näkee livearvoja ajaessa?
On joku kämänen Quicklynks T79. Jotain arvoja se näyttää, pitäis perehtyä. Aika alkeellinen laitos ja hankala käyttää.
-
Voisko hiukkassuodatin olla niin tukkeessa, ettei kaasut kulje enää. Toki pitäisi vikakoodia antaa mutta... Jos olis ahtovuotoa, kone ohjaa enemmän dieseliä (lue: enemmän kuin tarvitaan) koneeseen kiihdytettäessä ja vanhempi EURO 3 näyttäisi vian peruutuspeilissä, mustana savuna. Tämä EURO 4 kerää kaiken mustan savun, joka auttaisi diagnostiikassa, talteen sinne pönttöön.
-
Kokeilin läpällä ostaa jotain Diesel injector cleaneria marketista kun hintaa alle kympin.
Huomasin kotimatkalla että alkoi vetoja löytymään.
Olen aina hyvin skeptisesti suhtautunut tökötteihin.. Tiedä häntä onko vain sattumaa.
Tankilla ajettu jotain 500km eli meni puoleen tankilliseen.