Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Quality - 27.01.2012, 20:11:31
-
13.1.2012 vaihtui Audi A4 B7 Avant 1.8T -07 tähän:
Volvo XC60 D5 AWD Geartronic Ocean Race + Summum (2012)
Lisävarusteet:
Automaattinen tasonsäädin Nivomat
Automaattisesti himmenevä taustapeili
Polttoainetoiminen lämmitin ajastimella ja kaukokäynnistimellä (kantomatka noin 600 m)
Sähköisesti kääntyvät ulkopeili/maavalot
Sähkötoim. kuljettajanistuin muistilla
Lämmitettävät tuulilasin pesusuuttimet
Sähkötoiminen takaluukku
Audio High Performance MultiMedia 7" näytöllä
Tavaratilanmatto, muotoonvalettu
Vetokoukku, irrotettava sis. 7-nap johto
Talvirengaspaketti ContiIce Contact 4x4 Segin 17" vanteilla
Ulkoväri Ocean Race - kirkkaansininen
Sisusta vaalea nahka
(http://www.vagarena.fi/index.php?action=dlattach;topic=8093.0;attach=12537;image)(http://www.vagarena.fi/index.php?action=dlattach;topic=8093.0;attach=12553;image)(http://www.vagarena.fi/index.php?action=dlattach;topic=8093.0;attach=12561;image)
-
Kuvat eivät ole häävejä, mutta auto on silti komee!
-
Kuvat eivät ole häävejä, mutta auto on silti komee!
Minusta noissa kuvissa on talven fiilistä. Hienolta autolta kyllä näyttää, tuo väri varsinkin 8)
-
Väri on kyllä hieno - paras mitä Volvoon saa. Valoisammalla kelillä tulee vielä paremmin oikeuksiinsa. Ja plussaa uskalluksesta ottaa vaalea sisusta, onhan se OR sinisen kanssa ammattilaistenkin mielestä komein yhdistelmä kun mainoskuvatkin on otettu tuolla ilmiasulla. Perskuta -miksen mäkin tilannu tuommoista....
-
Perskuta -miksen mäkin tilannu tuommoista....
koska R-design on ulko- ja sisäväriä lukuunottamatta parempi muilta osin ;). Alusta hyvä. Samoin mm. mittaristo sekä ratti on hienommat kuin normimalleissa :)
Edit: niin ja on OR mallikin hieno. Varsinkin juuri tuo sinisen ja vaalean nahan yhdistelmä on S*
-
Varsinkin juuri tuo sinisen ja vaalean nahan yhdistelmä on S*
Ja nehän yhdistyy kivasti tuossa verhoilussa, kun käyttää sinisiä farkkuja, nimimerkillä tässä viikko sitten viimeksi vaaleita inscription soft-nahkapenkkejä putsailleena.
Mutta auto on hieno ja väri etenkin auringonpaisteessa mahtava.
-
koska R-design on ulko- ja sisäväriä lukuunottamatta parempi muilta osin ;). Alusta hyvä. Samoin mm. mittaristo sekä ratti on hienommat kuin normimalleissa :)
Kiitos Ribbe rohkaisusta - tässä odotellessa kuume nousee niin että alkaa jo epäillä omaa harkintakykyäänkin ::)
-
Kiitos kaikille positiivisesta palautteesta! Talvikuvat tosiaan ovat tarkoituksella otettuja, enkä tähän hätään oikein muita saakaan, taivasalla kun auto seisoo. Ja Volvohan on "Pohjolan oloihin rakennettu", joten on mielestäni elementissään lumimaisemassa.
Luovutushallissa otettuja kuvia on kyllä, mutta ne ovat epätodellisia voimakkaine heijastuksineen, joten niitä lienee turha lisäillä. Lisäksi huomasin, etten onnistunut liittämään samaan viestiin kolmea kuvaa enempää. Onko tosiaan noin?
Otetaan uusia kuvia kevätauringossa - siihen ei taida enää kauaa mennäkään, jos vanhat merkit paikkansa pitävät :).
-
Tämä on erotiikkaa parhaimmillaan! S*
-
Ja rekkarihan on tietysti RMS-alkuinen otsikon mukaan? O0
-
Ja rekkarihan on tietysti RMS-alkuinen otsikon mukaan? O0
Ei osunu eikä uponnu. Kas kun et arvannut, että on OR-alkuinen :D . Ei ole kyllä sitäkään.
-
Komea peli on, varsinkin kun itse tässä odotellaan hieman vastaavaa. A4 Allroad menee vaihdossa, toivottavasti viikolla 10/12.
-
Ei osunu eikä uponnu. Kas kun et arvannut, että on OR-alkuinen :D . Ei ole kyllä sitäkään.
No, selitystä kehiin, meikäläisen humööri onkin välillä vaikea selkoista. :idiot2:
RMS Titanic, RMS Queen Elizabeth, RMS Queen Mary, ...onhan noita valtamerilaivoja, tosin jotkut ensin osuneet ja sitten uponneet.
Toivottavasti et omaasi osuta etkä upota.
-
No, selitystä kehiin, meikäläisen humööri onkin välillä vaikea selkoista.
Tack detsamma ;) . OR = Ocean Race. Joko kirkastuu?
-
Tack detsamma ;) . OR = Ocean Race. Joko kirkastuu?
Tuo kirkastui heti alussa, mutta olisi ollut liian yksinkertainen siksi RMS.
Mennääs asiaankin eli onko autossasi ohjaustehostimessa se 3-asentoinen keveys/raskaus-säätö? Jos on, niin miten XC60:n ohjaus käyttäytyy liukkaalla?
Omassa V70:ssä ohjaus on ihme kyllä talvikelissä kaikkein tunnokkain siinä keveimmässä asennossa vaikka luulisi, että raskain olisi tuntumaltaan paras. Hyvää, tunnokasta ohjausta (parasta talviajo-varustetta) ne siellä Volvolla eivät enää osaa/halua laittaa autoihinsa.
-
onko autossasi ohjaustehostimessa se 3-asentoinen keveys/raskaus-säätö? Jos on, niin miten XC60:n ohjaus käyttäytyy liukkaalla?
Ei ole tuota servoa, se olisi pitänyt ruksia erikseen, ja myyjä oli sitä mieltä, ettei ole järkeä sen hankkimisessa XC60een.
Ohjaus on mielestäni sopivan tunnokas, joten sen puolesta ei valittamista. Muutoin liukkaalla auto on kyllä vähän arvaamaton, saattaa lähteä yllättäen hallitsemattomaan luistoon. VAGeilla olen tottunut ennakkovaroitukseen, jolloin tilanne on helpommin hallittavissa tai siis ennakoitavissa. Jo liikkeestä autoa hakiessani tuli pari ikävän tuntuista yllätystä, kun sain tehdä töitä tosissani, jotta sain tilanteen hallintaan. Mutta tämä ei kyllä liity ohjaukseen mitenkään mielestäni, vaan alustan yleisiin ominaisuuksiin.
-
Ei ole tuota servoa, se olisi pitänyt ruksia erikseen, ja myyjä oli sitä mieltä, ettei ole järkeä sen hankkimisessa XC60een.
Mitä itse olen taas myyjiä jututtanut niin ne suosittelevat tuon ottamista. Vakio-ohjauksella XC60 ei ole niin hyvä kuin tuolla säätyvällä tehostuksella.
-
Mitä itse olen taas myyjiä jututtanut niin ne suosittelevat tuon ottamista. Vakio-ohjauksella XC60 ei ole niin hyvä kuin tuolla säätyvällä tehostuksella.
Ehkä olisi ollut viiisautta kysyä täältä todellisilta asiantuntijoilta ;) .
-
Hieno kärry Quality! S*
Itse otin sen V60 tuon ohjaustehostin jutun. Oli kyllä viisas ostos. En tiedä onko se xc60 tarvetta.
Mutta ainakin V60 oli tuo ohjaus ihan liian ylitehostettu ilman sitä. Näytti vaan sormea ratille niin se oli jo pohjassa toiseen suuntaan. En tykännyt yhtään. Mutta tuolla säädettävällä se on ihan mukava. Ei VAG autohin verrattavissa mutta silti hyvä.
-
Tuo kirkastui heti alussa, mutta olisi ollut liian yksinkertainen siksi RMS.
Mennääs asiaankin eli onko autossasi ohjaustehostimessa se 3-asentoinen keveys/raskaus-säätö? Jos on, niin miten XC60:n ohjaus käyttäytyy liukkaalla?
Omassa V70:ssä ohjaus on ihme kyllä talvikelissä kaikkein tunnokkain siinä keveimmässä asennossa vaikka luulisi, että raskain olisi tuntumaltaan paras. Hyvää, tunnokasta ohjausta (parasta talviajo-varustetta) ne siellä Volvolla eivät enää osaa/halua laittaa autoihinsa.
Hienoja on nämä uudet autot ei siinä mitään mutta..
Eikö volvo lopettanut tunnokkaan ohjauksen kun etuakselisto ilman vetareita poistui valikoimasta? ;)
-
Kait tämä vähän aiheeseen kuuluu, kun ohjauksesta puhutaan. Miksi hieman vanhempia Volvoja moititaan tunnottomasta ohjauksesta? Ei minusta ysikympin ohjauksessa ole mitään vikaa, se on mukavan rento. Titaniumissakin vielä on vähän jenkkimäinen ohjaus mutta ilmeisesti uudemmissa on Fordin myötä menty saksalaiseen suuntaan. Euroopassa ei oikein tunnuta arvostavan sellaista mukavuutta ja nimenomaan rapakon takana olevaa autoilua. Pitää olla kovaa ja kireää. Sellaiset ovat mielestäni erikseen.
Uudehkoa Focusta ajaneena täytyy myöntää, että oikeasti pidin sillä ajamisesta. Se vaan oli hyvä ajaa. Mutta se oli kovin erilainen, kuin Volvot. Ainakin ne, missä Volvo on itse voinut asioista päättää. Olisi joskus mielenkiintoista verrata vaikkapa nykyistä kasikymppiä ja vanhaa. Tai sitten ihan isoisäänsä, ysikymppiä :)
Ei koeajamani V 60 huono ollut mutta, onko se enää sellainen volvomainen? Pitäisi varmaan enemmän hankkia kokemusta nykyisestä mallistosta... :P
-
Ei koeajamani V 60 huono ollut mutta, onko se enää sellainen volvomainen? Pitäisi varmaan enemmän hankkia kokemusta nykyisestä mallistosta...
Se on jatkuvaa tasapainoilua ja kompromissien hakua, kun autonvalmistajat koettavat yhtaikaa vastata sekä vanhojen, merkkiuskollisten kokemuksiin että kosiskella uusia ostajia. Tyypillinen yksityiskohta on juuri ohjaus. Volvon nopeuden mukaan säätyvä, lisävarusteena tilattava tehostin sisältää nuo kolme eri vaihtoehtoa, joilla pyritään vastaamaan eri käyttäjäryhmien tarpeisiin.
Itse siirryin Volvo-leiriin 13.1.2012, jolloin XC60 tuli pihaan. Aiemmat Volvo-kokemukset ovat jokseenkin = 0. Eli vertaan auton ominaisuuksia lähes yksinomaan VAG-tuotteisiin (VW & Audi). A4 B7ssa ei ollut servotroniccia eikä sitä ole XC60ssäkään. Audi tuntui hyvältä, samoin Volvo. En kaipaa yhtään enempää herkkyyttä parkkipaikoilla enkä jäykkyyttä maantiellä. En sitten tiedä, miten muut kokevat ja mitä hakevat.
Mutta pikkuhiljaa on Volvon ajo-ominaisuuksista selvinnyt piirre, joka aluksi tuotti pari yllätystä aika huonolla irtolumikelillä. Auto ei - nelivedosta ja ajonvakautuksesta huolimatta - juuri varoita liian suuresta tilannenopeudesta, vaan se saattaa pyörähtää varsin arvaamattomasti. Sekä VWssä että Audissa olin oppinut luottamaan siihen, että ennen isoa sivuttaisliikettä tulee aavistuksenomainen nelipyöräluisto, joka on vielä helppo saada hallintaan. Mutta jos luisto tulee "puskista", joutuu tekemään aikalailla töitä, että saa tilanteen hanskaan.
Myönnän, että tilanteisiin vaikuttavat myös Volvon kovemmat teho- ja vääntöarvot sekä Haldexin erilainen käytös pelkkään etuvetoon verrattuna, samoin geartronicin ominaisuudet multitronicciin verrattuna.
Tästä haluaisin kuulla enemmän teiltä, jotka olette tottuneet viemään näitä uuden polven neliveto-Volvoja.