Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Tekovarvas - 01.09.2025, 16:37:52
-
Morjensta.
Meneekö pönttö vaihtoon vai mistä voisi vikaa etsiä. Vikakoodi p192229 eli nestemäärän tunnistimessa häiriöitä.
Volvoon just vaihdettiin imusarja, venttiilikoppa, laturi, polttoaineen suodatin, öljyt+suodatin. Siinä samalla tuli Vikakoodi jota aikaisemmin ei ole tullut.
Onko säiliön sisällä jokin rikki vai onko jossain johto liitokset huonot tai mennyt poikki. Mistä voisin vikaa etsiä?
Turbo on ilmeisesti myös vaihdettava koska ahtopaineita on liikaa ja se on hajottanut yhden ahtoputken viime talvena ja nyt halkesi imusarja.
Itse en ole autoa korjannut vaan ihan ammatti ihminen
(https://i.ibb.co/fGDLFqMn/eloys-p-nt-n-vika.jpg) (https://ibb.co/fGDLFqMn)
-
Onko se eolys säiliö täytetty, ajettu linjat täyteen ja kuitattu täytetyksi? Joku ohjelma koneessa sisällä?
-
Onko se eolys säiliö täytetty, ajettu linjat täyteen ja kuitattu täytetyksi? Joku ohjelma koneessa sisällä?
Viime tammikuussa täytetty ja n.12000km ajettu sen jälkeen. Hyvin oli 8kk toiminut.
Nyt korjauksessa oli tullut jokin virheilmoitus ja ainetta laitettu lisää. Puoli litraa meni. On kuitattu .
Tuo Vikakoodi tulee poistamisen jälkeen uudestaan
Autolla ajettu 265000km
-
Korjauksen yhteydessä tullut ja herjaa virtapiirikatkoksia.
Johtoja telottu. :o
-
Liittimet kannatta tarkastaa ja samalla mittaa arvot, voihan se ohjainlaitekkin olla, on niitäkin korkannut.
-
Onkohan Jyväskylässä paikkaa joka voisi tutkia. Itsellä ei oikein tietoa/taitoa etsiä vikaa. Jos merkki korjaamolle vie niin pelottaa vaan että siellä uusivat johtosarjoja. Mutta pakko tässä on kohta jotain tehdä ☹️