Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: ÄkCee60 - 02.09.2025, 13:00:03
-
Onkos kellään käytännön kokemusta Polestar optimoinnista, miten se vaikuttaa käytännössä.
Näyttää olevan tarjouksessa 799eur.
Eli kiinnostaa kokemus sellaisilta jotka ajaneet samaa auto ilman sitä ja sen kanssa.
Lupaavat vääntö 400->440 keskialueelle +15% tehoa ja maksimiin +5%
Eli tuleeko D asennosta vähän kuin S asento originaalina....
Onko kesto ongelmia ollut?
-
Onkos kellään käytännön kokemusta Polestar optimoinnista, miten se vaikuttaa käytännössä.
Näyttää olevan tarjouksessa 799eur.
Eli kiinnostaa kokemus sellaisilta jotka ajaneet samaa auto ilman sitä ja sen kanssa.
Lupaavat vääntö 400->440 keskialueelle +15% tehoa ja maksimiin +5%
Eli tuleeko D asennosta vähän kuin S asento originaalina....
Onko kesto ongelmia ollut?
Mulla on tuo Polestarin ohjelma, mutta on asennettu autoon uutena.
Eikös noissa ole tyytyväisyystakuu? Jos ei miellytä, niin auto vakioksi ja rahat takaisin. :)
-
Varmasti kestää noilla tehon nousuilla, omassa eri ohjelma ja tehot eriluokkaa ja hyvin on toiminut / kestänyt.
-
Lähinnä kiinnostaisi 1500-3000 rpm alueen entistäkin muhkeampi vääntö ja vaihdelaatikon optimointi
Ja saishan sen kiihtymäänkin 8.1s asemasta 8.0 sataseen.... :P
-
Niin, onhan noita ohjelmia muitakin tarjolla ja huomattavasti edullisemminkin. Vääntää ja kiihtyy "riittävästi" omakin ja moni muu mitä itse ohjelmoinut. Kannattaa ottaa ohjelma minkä myös saa helposti muutettua takaisin vakioksikin jos tarvetta tulee.
-
Joo onhan niitä mutta itselle tulee kyseeseen vain 100% tieliikennelaillinen ja katsastettavissa oleva.
Polestar lienee ainoa tälläinen.
Noita jollain muilla varustettuja näyttää autokaupat myyvän huutokaupoissa maininnalla että ohjelmoitu/päästömuunneltu ja ostajan vastuulla palauttaa tieliikkenlailliseksi...
Se on tietty sitten eri asia huomaako ostaja aina mitään tai kukaan muukaan.
-
Nuo ne yleensä sitten maksaakin jos päästö muunneltu on, egr:ää ja dpf:ää poisteltu. Usein näkyy auton koodeissa että ohjelmaa on sisällä ja ajolla kun käy niin monesti miettii että mitähän tänne on asenneltu, ei tosiaan huomaa mitään..
-
Tuo D4 8 vaihteisena on noin tehtaankin jäljillä ihan puhdikkaan oloinen moottoriltaan....ehkä suurin ilo olisi tuosta vaihdelaatikon optimoinnista joka polestarissa tulee mukana.
Toimiihan se laatikko ihan mukavasti mutta esim risteyksiin tullessa jalka pois kaasulta about 20kmh ja sitten lähdettäessä kiihdyttämään voisi olla jo valmiiksi pienempää sisällä.
S asennossa onkin noin mutta sitten mennäänkin niin että kumi palaa ja ulvoo...kun painaa poljinta liian syvälle D asentoon tottuneena :D
Eli saisi olla vaihdelaatikko niin kuin nyt S asennossa ja moottori niinkus D asennossa.
Onhan tuo nytkin parempi kuin moni muu mutta täydellisyyttä pitää hakea.
Tuossa tuli ajettua Octavian automaattia, se on ainakin tähän nähden hirveä....jos painaa kaasua vähän niin lähtee kuin mummo lumesta....ja kun painaa pikkasen enempi niin lähtee kuin raketti kera savun ja ulinan...ja jalankulkijat katsoo pahasti... :D
-
Menee nyt varmaan reippaasti ohi aiheen, mutta ainakin SPA - Volvoissa se Polestar-tila on jo valmiiksi laatikon softassa ja sen saa aktivoitua epävirallista reittiä pitkin, kuitenkin siten että auto ei mene kategoriaan päästömanipuloitu, koska ECMään ei kosketa. Eli laatikko saa piristyksen mutta moottori säilyy vakiona kaikkinensa.
En tiedä onko asia samoin P3 Volvoissa, mutta jos on, niin se voisi olla yksi vaihtoehto. Ehkä.
-
Meillä on XC70:ssä ollut Polestar siitä lähtien kun auto ostettiin.
4-vetomalleissa Polestarissa säädetään myös nelivedon toimintaa siten että takapyörille menee vakiota enemmän voimaa jo perustilassa. Tämän huomaa mm. renkaan kuluneisuudessa siitä että etu- ja takapyörien kuluneisuusero keskellä kautta on ihmeen pieni, kun vertaan tätä XC70:iä edeltävään autoon joka sekin oli 4-vetoinen. Ja lisäksi automaattilaatikon itse vaihteenvaihto on vakiota nopeampi.
Ei ole D -asento mikään rally-vaihde, mutta S -asento on sellainen erikoinen, että paikaltaanlähtiessä vain 1/3 tai korkeintaan puolikas kaasunpainallus, niin johan loikkaa. Valitettavasti en osaa verrata tuon S -puolen eroa vakioon mutta oletan että tuo tehomäärä pienellä kaasunpainalluksella johtuu vain tuosta Polestarista.
Kuittien mukaan meidän XC70:iin se on laitettu edellisen omistajan aikana 150tkm tienoilla jakopääremontin yhteydessä. Mittarissa on nyt yli 241tkm josta meidän aikana on tullut yli 60tkm. Tänä aikana ei ole ollut mitään sellaista vikaa jonka Polestar olisi aiheuttanut.
-
Mulla on tiettävästi vakio XC60, mutta sekin S-asennossa reagoi kaasuun melko herkästi. Liikkeellelähdössä melkein yllättää kiihtyvyydellä. Tietääkö muuten kukaan vaikuttaako vaihteiston S-puoli mitenkään nelivedon toimintaan? Tuntuu lumipöperöisellä tiellä ajettaessa D:llä vähän etuvetoisemmalta, S:llä tuntuu takapyörät olevan enemmän mukana. Vai johtuneeko siitä, että moottori on paremmalla kierrosalueella? Volvojen välissä oli Audi ennen tätä, ja tykkäsin kyllä Torsenin voimanjaosta.