Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: sunnuntaikuvaaja - 04.09.2025, 17:03:47
-
Moi!
Tein jarrurempan ja vaihdoin levyt. Oikeaoppisesti heittokellolla mitattuna jarrulevyn heitto on huippuhyvä, levyn ulkoreunalta kaksi millin sadasosaa. Sekä kuskin- että pelkääjän puolella...
Silti ratti vatkaa vasemmalle ja oikealle jarruttaessa. Mitä missaan? Voiko alatukivarsien puslat vaikuttaa asiaan?
- Mikko
-
Alemmatkin liukutapit liikkuu herkästi?
-
Moi, hyvä ehdotus, luulisin että liukuu herkästi kun kaikki tosiaan hiekkapuhallettiin, maalattiin, tiivisteet vaihdettiin ja tapit rasvattiin. Mutta otan ne vielä irti ja varmistan tämän!
-
ruostetta / likaa jarrulevyn ja navan välissä? sillon pitäs kyllä vipottaa renkaatkin, mutta ehkä jos on korkean profiilinen rengas, sitä ei huomaa. tai nivelissä väljää että jarrutuksessa rupee pyöränkulmat harittaa pahasti, silloin oisi kyllä vapissut ennen remonttiakin.
-
Pari juttu tuli mieleen onko jarrut kunnolla ilmattua ettei sen takia jarrutaessa tuo epätasapainoa. Toinen mikä voi muistaakseni aiheuttaa tai korostaa vatkaaminen on jos ohjaustehostimen ei ole pitkään aikaan vaihdettu öljyt niin käyttäytyy silloin oudosti. Ohjaus ei tietenkään ole syy vatkaamiselle vaan voi kuralla öljyllä korostaa viputusta
-
Mulla aikoinaan 960 ravistus jarruttaessa loppui kun vaihdoin väljän alapallonivelen uuteen, vai rt-pään. Jompikumpi, aikaa reilu 10v niin en varmaks sano. Mutta oli ihan reilu vatkaus siitä.