Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: V70D5 2012 Kinetikki - 07.09.2025, 20:20:36
-
V70 D5 2012 vaihdoin öljyt+öljynsuodattimen ja vuoto alkoi sen jälkeen. Kiristin lisää suodatinta ja vuoto ei loppunut. Tiiviste oikein ja suodatin kokeiltu irroittaa ja laittaa takasin. Myös vanhalla tiivistellä kokeilemalla vuoto jatkui. Vuotaa siis siitä välistä mistä suodatin aukeaa. Mikä neuvoksi??? Toivottavasti osasin laittaa oikeaan osastoon kohtuullisen uutena volvoilijana ja käyttäjänä.
-
Kotelossa halkeama? :o
-
Kotelossa halkeama? :o
Silmämääräisesti en löydä, mutta voi tietysti olla niin pieni.
-
Onko siinä paljoa muita mahdollisuuksia jos aattelee. Halkes kun avasit tai kiristit. Oliko tiukassa avata?
-
Uusi tiiviste ja varmasti urassaan ja voideltuna?
Paljonko momenttia tarvi?
-
Varmasti tiiviste oikein päin? Siinä tiivisteessähän on sellainen lipare josta sen saada vedettyä helposti pois paikaltaan, ette vaan ole se lipare nyt uran pohjaa kohti.
-
Tiiviste liian syvällä, tiiviste ei tule viimeiseen uraan vaan toiseksi viimeiseen, silloin tiivistää.
-
Tiiviste liian syvällä, tiiviste ei tule viimeiseen uraan vaan toiseksi viimeiseen, silloin tiivistää.
tuon vuosimallin koneessa ei ole enää mahdollista laittaa väärään uraan mutta väärin päin kyllä ja jos vetää liian tiukkaan niin voi alkaa myös vuotamaan.
-
Älkää nyt helvetissä kiristelkö lisää näitä jos vuotaa!!!
Sen kyllä tuntee kun kierre loppuu jos on asennettu suodatin ja tiiviste oikein.
-
Momentti vaan 25nm jos muovinen kotelo. Se on aika vähän....
-
Mulla oli xc70ssä sama vuoto. Loppui kun vaihdoin sen o-renkaan joka on kierteen juuressa.
Merkkiliikkeestä tilaamalla ois maksanu muistaakseni 11€, tiivisteitä ja laakereita myyvässä liikkeessä 1€.
-
Ainahan se O-rengas vaihdetaan kun suodatinkin vaihtuu. Niitä erikseen mistään tartte hajeskella.
Ei ne piruuttaan sitä laita suodattimen mukana, oli sitten kiinan suodin tai OE.
-
Kierteen juuressa?
Tarkoittaa kait sitä mikä on siinä about sentin päässä suodattimen kuppipään kierteen alusta upotettuna osin kierteeseen?
Se tulee paketissa aina mukana ja vaihdetaan sekä öljytään ennen kupin kiertoa paikoilleen. Ja kiristys momenttiavaimella kupin päässä lukevaan momenttiin.
-
Noissa 11vm ja sitä uudemmissa vitos dieseleissä ei yleensä suodatin paketissa tule kuin se o-rengas joka laitetaan suodatin kotelon kanteen, rungon puoleista ei yleensä suodattimen mukana tule.
-
Ei se ihan kierteen juuressa ollutkaan, muistin väärin. Mutta sitä o-rengasta ei ole suodatinpaketissa mukana. Kuvassa nuolen osoittama tiiviste jota tarkoitan.
(https://i.ibb.co/0jzs5Wp1/oring.jpg) (https://ibb.co/0jzs5Wp1)