Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Hillitönkurvi - 10.09.2025, 18:03:35

Otsikko: B5254T6 moottorin liukulaakerit
Kirjoitti: Hillitönkurvi - 10.09.2025, 18:03:35
Kysymys kiertokangen liukulaakereista. Tilasin Ipartsilta B5254T6 kierokangen laakerit. Noh tuli kaksi umpinaista liuskaa. Mistään en löydä kymmenen laakerin sarjaa jossa olisi öljyreikä ja ura. Sellainen se oman käsitykseni mikaan pitäisi olla?
Mistä tälläisen sarjan sattuisin löytämään? Kaikki varaosaliikkeet motonettiä myöten tarjoavat samaa umpinaista liukulätkää joka on liian pienikin paikallensa.
Otsikko: Vs: B5254T6 moottorin liukulaakerit
Kirjoitti: laatikkovika - 10.09.2025, 19:38:28
Tuolla ainakin jotain puhutaan oil grooveista.
https://www.speedingparts.eu/p/engine-tuning/engine-parts/engine-bearings/volvo-engine-bearings/acl-race-conrod-bearings-volvo-5-cyl-white-engine-std.html

Kai niitä suomessakin joissain viripuljuissa on. ???

Tos!
https://www.lensupowershop.fi/products/volvo-t5-h-profiili-kiertokanget-139-5mm/

https://www.lensupowershop.fi/volvo-viritys/acl-race-laakerit/

Vähän kireitähän ne on asentaakin, tavallaan muotoutuu paikkaansa vai mitä tarkoitit liian pienillä?
Otsikko: Vs: B5254T6 moottorin liukulaakerit
Kirjoitti: Lankku - 10.09.2025, 21:00:06
Perus kiertokangenlaakerit on urattomia. Reikää öljylle ei ole, koska öljy tulee kampiakselista laakeripinnalle. Ne eivät myöskään ole yhtä leveitä kuin veivin pesä. Runkolaakereissa on toisessa puolikkaassa ura ja öljyreikä.
Otsikko: Vs: B5254T6 moottorin liukulaakerit
Kirjoitti: Hillitönkurvi - 11.09.2025, 11:31:54
Kiitos. Tätä juuri tarkoitin että on liian pieni kun paljon pienempi kun laakeripesä. Täytynee tutkailla miksi nuo liukulaakerit ovat sinne paskoontuneet. Yksi ihan valmis 5 pytystä ja 1 pytystä aikalailla ottanut kitkaa. Öljynpainevaloa ei sytytellyt. Kyse siis vm 2007 S80 kyseisellä koneella jonka hommasin huutokaupasta.