Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Kanistaja - 28.01.2012, 13:29:41
-
Olis tarkotus hommata 2002 malliseen Executive t6 volvoon kunnon huom. KUNNON vaihdelaatikkoöljyt, öljypohjan tiiviste ja suodatin.
Osaatteko suositella mistä kannattaisi tilata, ja ennenkaikkea mitä öljyä? Mistä tiiviste ja putsari? Mielellään samasta paikasta.
Kiitos
-
Siniseltä kaikki ;). Helppo ja varmasti toimiva ratkaisu. Tosin ei vättämättä halvin, mutta kannattaa ehdotomasti kysyä hinnat sieltäkin, esim sähköpostilla tai puhelimella.
-
Mut sinisellä maksaa hengittäminenkin niin ei sieltä kiinnostais? :(
-
Kyllä Volvolta saa kuitenkin oikeat osat ja ei laatikkoon ihan mitä tahansa öljyä kannata laittaa.
-
Mut sinisellä maksaa hengittäminenkin niin ei sieltä kiinnostais? :(
Osa osista maksaa siellä selkeästi enemmän kuin tarvikeliikkeessä, mutta osa tavarasta on jopa selkeästi halvempaa, kuin muualla. Kysyminen ei maksa mitään ja hengitystään ei tarvitse pidättää ;)
-
Olis tarkotus hommata 2002 malliseen Executive t6 volvoon kunnon huom. KUNNON vaihdelaatikkoöljyt, öljypohjan tiiviste ja suodatin.
Osaatteko suositella mistä kannattaisi tilata, ja ennenkaikkea mitä öljyä? Mistä tiiviste ja putsari? Mielellään samasta paikasta.
Kiitos
Siis manuaali, vai automaatti laatikko ?
Pitäs tuokin tietää ennenkun voi vastata mitään. 8)
Ja vielä olis hyvä jos on automaatti, niin tietää vaihteiston tyyppi.
-
Siis manuaali, vai automaatti laatikko ?
Pitäs tuokin tietää ennenkun voi vastata mitään. 8)
Ja vielä olis hyvä jos on automaatti, niin tietää vaihteiston tyyppi.
Otsikossa T6, eli GM:n automaatti. Pienenä offtopicia pitää sanoa, että kyllä noita neliportaisia jenkkilaatikoita olisi kiva testailla enemmänkin. Sehän on rapakon takana ollut pitkään käytössä, kun muualla pidetty vanhanaikaisena. Mutta jos se kerta kestää... :)
-
Se laatikko ei todellakaan kestä, melkein ylistäisin auton tyyppiviaksi koko vaihdelaatikon.
Mistä muuten pystyn tsekkaamaan laatikon tarkan tyyppinumeron?
-
Se laatikko ei todellakaan kestä, melkein ylistäisin auton tyyppiviaksi koko vaihdelaatikon.
Mistä muuten pystyn tsekkaamaan laatikon tarkan tyyppinumeron?
Kuinka paljon on KANISTAJAn autolla ajettu kun laatikko hajos?, riippuu varmaankin miten autolla on ajettu+öljyt vaihettu, mulla on nyt 227 000km täynnä ja toimii todella hyvin (Kop Kop!), mutta oletan ettei mun autoa ole rääkätty (2 edellistä omistajaa oli vanhoja miehiä). :3/4 jättää sen:
-
sellanen 220tkm oli ajeltu ex-t6:sella kun joutu ruotsista uuden käytetyn lootan hommaamaan.
Alimittainen lootahan näissä on.
-
Eikö 4-lovinen jenkkilaatikko kestä? Harmillista, yleensä ne ovat ilmeisesti hyvin kestäneet ja käytetty rapakon takana vielä tähän päivään saakka. Ja koeajamani Cadillac vaihtoi erittäin nätisti. Vaihtoa ei edes huomaisi ilman mittaristoa.
Olen kyllä lueskellut, että XC 90 T6-malleissa on tuo GM:n laatikko hajonnut mutta lienee yksi syy paino. Kasikympissä kesti dieselin kaverina alkuperäinen laatikko ainakin sen muutamaa tonnia vajaa puoli milliä, japsien tekele taisi olla tosin :P Öljynvaihto 80 000 välein ja joskus hevoskoppia vedettiin, eli ei mitään överiä rasitusta.
-
Osat (tiiviste ja suodatin) mä hakisin siniseltä, suodattimeksi toki kelpuuttaisin ilman pienintäkään epäilystä myös Knechtin (Mahle) suodattimen.
Öljyn valkkaisin tietenkin Valvolinen MaxLife ATF:n....
Voit tsekata tuolta...... http://www.valvoline.fi/t_automaattivaihteisto.php (http://www.valvoline.fi/t_automaattivaihteisto.php)
Kaverin kanssa pähkittiin joskus noita tomaatin ongelmia - hän kun pelaa noiden laatikoiden kanssa enempikin, jokusen vuoskymmenen kokemuksella, ja sellasta pohdimme, et yksinkertasesti laatikko ei ensinnäkään saa ajoviimasta sellasta jäähdytydtä, kuin kokonsa ja öljymääränsä puolesta olisi hyväksi. Näinollen myös öljyt menettävät ominaisuutensa nopeammin.
Vakihuollettavissaan hän suosi suht lyhyttä öv-väliä, muistaakseni 60 tkm maks, ja noissa olikin säästynyt ongelmilta.
Tieteellistä näyttöähän moisesta ei tokikaan ole ....... ;)