Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Tomerell - 14.09.2025, 23:48:02
-
Olen paininut tässä seuraavan työsuhdeauton valinnan kanssa.
Nykyinen XC40 recharge sähkäri menee vaihtoon, ja tarvitsisi valita uusi auto tilalle.
Ongelmaan tuo lisää syvyyttä se, että seuraava työsuhdeauto tulee olemaan viimeinen, ennen eläkkeelle siirtymistä, ja olen ajatellut ostaa sen itselleni eläkeautoksi liisarin päättyessä.
Olen pitänyt nykyisestä XC40 sähkäristä (poislukien onneton range moottoritieajossa), mutta sen kestävyys ja kustannukset pitkässä omistuksessa on mietitynnänyt. Siksi olen harkinnut vaihtoehtona XC40 kevyt hybridiä (en innostu lataus hybrideistä), koska polttomoottori tekniikalla on selkeästi enemmän maturiteettia, joten josko sitä kautta olisi myös parempi ennuste yli 10 vuoden käyttöikään...
Kuulisin mielelläni teidän ajatuksianne aiheeseen liittyen...
-
Riippuu varmaan siintääkö eläke kuukausien vai vuosia päässä. Miksi eläkeauton pitää olla juuri tämä kyseinen auto? Jos et ole varma, nii eikö ole vain hyvä että saat aikaa miettiä, tuskin tätä liisaria on pakko lunastaa itselleen.
-
Kiitoksia vastauksesta, eläke siintää onneksi vasta 4 vuoden päästä 8)
Mutta perimmäisenä ajatuksena on saada sopiva auto, jonka historian tuntee taatusti hyvin, koska on sillä ajanut uudesta lähtien. Lisäksi näistä liisareista saa yleensä kohtuullisen hyviä tarjouksia, jos/kun ne haluaa lunastaa suoraan pois leasing yhtiöltä, jolloin heiltä jää pois auton jatko-realisoinnin murheet...
-
Olen pitänyt nykyisestä XC40 sähkäristä (poislukien onneton range moottoritieajossa), mutta sen kestävyys ja kustannukset pitkässä omistuksessa on mietitynnänyt. Siksi olen harkinnut vaihtoehtona XC40 kevyt hybridiä (en innostu lataus hybrideistä), koska polttomoottori tekniikalla on selkeästi enemmän maturiteettia, joten josko sitä kautta olisi myös parempi ennuste yli 10 vuoden käyttöikään...
En lähtisi vuonna 2025 mäntämoottorin kanssa mihinkään. Kun täyssähkön kanssa kerran on elämä toiminut hyvin, niin sähkö on selvästi oikea valinta.
Kymmenen vuoden päästä voi olla kevythybridin tankkauksessa jo ihmettelemistä. Bensa-asemia jo nyt lopetetaan myynnin vähenemisen takia, ja se tahti tulee vain kiihtymään.
-
Lisäksi näistä liisareista saa yleensä kohtuullisen hyviä tarjouksia, jos/kun ne haluaa lunastaa suoraan pois leasing yhtiöltä
Oma otanta ei tietenkään ole kauhean iso, mutta olen saanut vain huonoja ja todella huonoja tarjouksia lunastuksista ja jatkokausista perus 3v liisarikauden jälkeen.
Ottaisin seuraavan kauden ajalle sopivan täyssähkön, ja murehtisin eläkeautoa vasta sen jälkeen.
-
Hyviä kommentteja, kiitoksia niistä. Ajatuksia herättäviäkin, en ole tullut ajatelleeksi, että bensan tankkaus voisi tosiaan olla jo yllättävän lähi-tulevaisuudessa hankalampaa kuin lataaminen :-\