Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Lassi00 - 18.09.2025, 09:03:31

Otsikko: 940 reilusti rikkaalla
Kirjoitti: Lassi00 - 18.09.2025, 09:03:31
Eli 940 volvo tuottaa tuskaa, joka ikinen osa vaihdettu anturit ja immut ja lambdat ja kyllä ovat boschia, käy epätasaisesti ja äärettömän rikkaalla, vikaa koitettu jo vuodenpäivät selvittää ja nyt ois aika saada leima mut ei toivoakaa et menis päästöistä läpi co% niin korkea
Otsikko: Vs: 940 reilusti rikkaalla
Kirjoitti: Lassi00 - 18.09.2025, 09:05:00
Ecu on vaihdettu, lambda, moottorinlämpöanturi, bensapumpun rele, kaikki tiivisteet, kokomoottori tehty uusiksi 2kk sitten ja samavika vaan jatkuu, bensapaineensäädin ei vuoda läpi ja testattu toisilla suuttimillakin eikä vaikutusta
Otsikko: Vs: 940 reilusti rikkaalla
Kirjoitti: 8-pätkä - 18.09.2025, 09:14:51
Sytkävehkeet kunnossa ja järjestys oikein? Onko jako ihan varmasti kohdallaan?
Otsikko: Vs: 940 reilusti rikkaalla
Kirjoitti: Lassi00 - 18.09.2025, 14:30:36
Jakomerkit on millilleen ja pyörijä ja kansi kunnossa silmämääräsesti, puolaa ei toki o vaihdettu eikä ezk boksii
Otsikko: Vs: 940 reilusti rikkaalla
Kirjoitti: laatikkovika - 18.09.2025, 14:46:22
Onkohan se b-paineensäädin kunnossa. Pääsiskö mittaan paineen käydessä?
Jos on jousessa jotain häikkää, jumissa?

(https://i.ibb.co/7NpFsYDc/fuel-pressure-regulator.gif) (https://ibb.co/7NpFsYDc)
Otsikko: Vs: 940 reilusti rikkaalla
Kirjoitti: Lassi00 - 18.09.2025, 17:38:13
b painetta näyttää suutinkiskon nipasta mitattuna 3+-
Otsikko: Vs: 940 reilusti rikkaalla
Kirjoitti: Temes - 18.09.2025, 17:55:10
Pelkkä arvaus mut voisiko olla alipaine vuoto, esim jarrutehostin? Joskus huonolla tuurilla voi olla uusikin lambda sökönä.
Otsikko: Vs: 940 reilusti rikkaalla
Kirjoitti: Huikkoster - 18.09.2025, 19:17:28
Tekisin lämpöanturin mittauksen anturin ja ecun päästä. Jos johto tai liitos on hapettunut niin vastus kasvaa ja kone luulee olevansa kylmä.

Millaiset ne päästöarvot muuten on? Toki kunnossa ollessaan co on lähellä rajaa ellei jopa allekkin, mutta rikkinäinen katalysaattori nostaa tuota.
Otsikko: Vs: 940 reilusti rikkaalla
Kirjoitti: laatikkovika - 18.09.2025, 19:32:52
Jees ja jos on pitkään menny paksulla niin ei se katti enää voikaan toimia. ELK
Otsikko: Vs: 940 reilusti rikkaalla
Kirjoitti: Lassi00 - 18.09.2025, 21:42:34
Jäi mainitsematta että katti on myös uusi, täytynee koittaa mittailla noit lämpöanturin johtoja
Otsikko: Vs: 940 reilusti rikkaalla
Kirjoitti: Lassi00 - 18.09.2025, 21:44:43
Mites tuo kun egr ja pulsair on otettu pois entisen omistajan toimesta ja siellä on tietenki myös se ecu paikalla mikä o tarkotettu toimimaa niittenkanssa ni voikosw vaikuttaa asiaan?
Otsikko: Vs: 940 reilusti rikkaalla
Kirjoitti: T5notR - 19.09.2025, 10:35:00
Täällä myös taistelen saman ongelman kanssa! Lisäksi nykii hetken alakierroksilla kylmänä
Autoon vaihdettu kassillinen osia..
Odotan mielenkiinnolla jos jollain olisi toimiva ratkaisu
Itseltäni jo eväät loppu
Otsikko: Vs: 940 reilusti rikkaalla
Kirjoitti: Lassi00 - 19.09.2025, 22:11:52
Onko sun autosta poistettu egr ja pulsair käytöstä?
Otsikko: Vs: 940 reilusti rikkaalla
Kirjoitti: T5notR - 22.09.2025, 18:22:37
 
Ei ole pulsairia. Egr poistettu sytkypurkista ja fyysisesti. Tulpattu molemmista päistä.
Autoni 940FK -96
Mun ongelma selvis kun hain sunnuntaina postista Tonin tekemän vikakoodin lukijan :)

Pienen opettelun jälkeen sain ulos vikakoodin 322 kuumalanka poikki.
Heinäkuussa 2025 ostettu Pierburg ilmamassamittari rikki!
Monen tunnin johtosarjan tutkimisen ja mittaamisen jälkeen piti uskoa että on se rikki ja eikun soittelemaan..
Löytyi käytetty 016 loppuinen Bosch. Uusi vanha kiinni ja per.. sehän toimii
Käynnistyy normaalisti kylmänä ja käy nätisti. Kylmänä alakierroksilla nykiminenkin hävis :)
En ymmärrä että auto kuitenkin toimi kohtuu normaalisti?
 Mainittakoon että mulla normi suodattimella avattu ilmanputsarikotelo.
 Mikä lie sen rikkonu
Otsikko: Vs: 940 reilusti rikkaalla
Kirjoitti: Lassi00 - 30.09.2025, 18:52:04
Perhana ku mulla imm ja kaikki uutta eikä vaan auta
Otsikko: Vs: 940 reilusti rikkaalla
Kirjoitti: laatikkovika - 30.09.2025, 19:11:47

Ei ole pulsairia. Egr poistettu sytkypurkista ja fyysisesti. Tulpattu molemmista päistä.
Autoni 940FK -96
Mun ongelma selvis kun hain sunnuntaina postista Tonin tekemän vikakoodin lukijan :)

Pienen opettelun jälkeen sain ulos vikakoodin 322 kuumalanka poikki.
Heinäkuussa 2025 ostettu Pierburg ilmamassamittari rikki!
Monen tunnin johtosarjan tutkimisen ja mittaamisen jälkeen piti uskoa että on se rikki ja eikun soittelemaan..
Löytyi käytetty 016 loppuinen Bosch. Uusi vanha kiinni ja per.. sehän toimii
Käynnistyy normaalisti kylmänä ja käy nätisti. Kylmänä alakierroksilla nykiminenkin hävis :)
En ymmärrä että auto kuitenkin toimi kohtuu normaalisti?
 Mainittakoon että mulla normi suodattimella avattu ilmanputsarikotelo.
 Mikä lie sen rikkonu
Toimiihan se ilman maffia, menee jollain peruskartoilla eli varmuuden vuoks just seos rikkaalla. ELK
Otsikko: Vs: 940 reilusti rikkaalla
Kirjoitti: Alakotila - 30.09.2025, 21:39:51
Perhana ku mulla imm ja kaikki uutta eikä vaan auta

Onko toista imm kokeilla? Vaikka on uusikin osa ei ole varmaa että on toimiva.. antaako mitään vikakoodeja?
Itsekkin painiskelen oman ysin kanssa enkä tiedä pitääkö ostaa uusi auto että jollakin edes töihiin pääsee :'(