Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Lassi00 - 18.09.2025, 09:03:31
-
Eli 940 volvo tuottaa tuskaa, joka ikinen osa vaihdettu anturit ja immut ja lambdat ja kyllä ovat boschia, käy epätasaisesti ja äärettömän rikkaalla, vikaa koitettu jo vuodenpäivät selvittää ja nyt ois aika saada leima mut ei toivoakaa et menis päästöistä läpi co% niin korkea
-
Ecu on vaihdettu, lambda, moottorinlämpöanturi, bensapumpun rele, kaikki tiivisteet, kokomoottori tehty uusiksi 2kk sitten ja samavika vaan jatkuu, bensapaineensäädin ei vuoda läpi ja testattu toisilla suuttimillakin eikä vaikutusta
-
Sytkävehkeet kunnossa ja järjestys oikein? Onko jako ihan varmasti kohdallaan?
-
Jakomerkit on millilleen ja pyörijä ja kansi kunnossa silmämääräsesti, puolaa ei toki o vaihdettu eikä ezk boksii
-
Onkohan se b-paineensäädin kunnossa. Pääsiskö mittaan paineen käydessä?
Jos on jousessa jotain häikkää, jumissa?
(https://i.ibb.co/7NpFsYDc/fuel-pressure-regulator.gif) (https://ibb.co/7NpFsYDc)
-
b painetta näyttää suutinkiskon nipasta mitattuna 3+-
-
Pelkkä arvaus mut voisiko olla alipaine vuoto, esim jarrutehostin? Joskus huonolla tuurilla voi olla uusikin lambda sökönä.
-
Tekisin lämpöanturin mittauksen anturin ja ecun päästä. Jos johto tai liitos on hapettunut niin vastus kasvaa ja kone luulee olevansa kylmä.
Millaiset ne päästöarvot muuten on? Toki kunnossa ollessaan co on lähellä rajaa ellei jopa allekkin, mutta rikkinäinen katalysaattori nostaa tuota.
-
Jees ja jos on pitkään menny paksulla niin ei se katti enää voikaan toimia. ELK
-
Jäi mainitsematta että katti on myös uusi, täytynee koittaa mittailla noit lämpöanturin johtoja
-
Mites tuo kun egr ja pulsair on otettu pois entisen omistajan toimesta ja siellä on tietenki myös se ecu paikalla mikä o tarkotettu toimimaa niittenkanssa ni voikosw vaikuttaa asiaan?