Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: timppa80 - 28.01.2012, 18:37:47

Otsikko: 480 Vaihdelaatikko
Kirjoitti: timppa80 - 28.01.2012, 18:37:47
Oliskos jollain tietoa noista vaihteistoista.

Tässä mun projektiautossa alkupeiräinen laatikko on koodilapun mukaan M5E 407  0000397 joten vissiin aikas alkupään laatikosta kyse?
kun taas varaosaauton laatikossa lukee M50 407 E   00014903

Onkohan noissa jotain vaihteistoissa eroa vai onko merkintätapa muuttunut kesken vuoden 1987???
Otsikko: Vs: 480 Vaihdelaatikko
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 29.01.2012, 00:27:19
Ei kait noissa ole muita eroja kuin välityksissä lähinnä ja turbomalleissa ei ole nopeusmittarinvaijerin pyöritintä laatikoissa, koska niissä on sähköinen mittari mutta muuten ovat sopivia vaihdella keskenään....
Otsikko: Vs: 480 Vaihdelaatikko
Kirjoitti: timppa80 - 29.01.2012, 08:40:06
Kyllä ne ulkoisesti samalta näyttää, ja molemmat on vapareita. Sopivuutta en epäile, mutta silti tuo koodi ihmetyttää.
Otsikko: Vs: 480 Vaihdelaatikko
Kirjoitti: timppa80 - 08.02.2012, 08:05:05
Olisko kellään mitään tietoa tuollaisesta asiasta?
Otsikko: Vs: 480 Vaihdelaatikko
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 08.02.2012, 17:15:40
En kyllä itse tiedä noista vanhempien laatikoiden merkinnöistä, kun ei itselläni ole noin vanhoja laatikoita koskaan ollut ???

jossakin oli sivu, missä oli lueteltu 400-satasten laatikot mutta en enää löydä sitä :-\
Otsikko: Vs: 480 Vaihdelaatikko
Kirjoitti: Ristus - 08.02.2012, 18:20:32
Kyllä käyvät.

Tuo eka on ihan ensimmäisiä -87 lootia merkintä muuttu jo -88 mutta sama loota kyseessä... jos ei ole ulkoisia eroja niin mikään ei eswtä laittamasta... molempia näkyy olevan myös -87 autoissa lie kyse rekisteröinti eroista...

katoin noi ihan jonkun ruottin varaosahakua vastaavan sivun kautta... ei ollu vaan aina alkuperäis auton tiedoista kun malli ei mitään tarkempaa  :-\
Otsikko: Vs: 480 Vaihdelaatikko
Kirjoitti: jaskajokunen - 09.02.2012, 19:30:11
Kyllä mun -87 480:ssä oli sähköinen nopeusmittari, vaikka ei ollut turboa, tämä siis kovalle 33:lle  ;)
Otsikko: Vs: 480 Vaihdelaatikko
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 09.02.2012, 20:15:04
Kyllä mun -87 480:ssä oli sähköinen nopeusmittari, vaikka ei ollut turboa, tämä siis kovalle 33:lle  ;)
oliko vielä ajotietokoneella ? ???

niitähän löytyy kans joistakin vaparimalleista ja silloin on sähköinen nopeusmittarikin... ;)
Otsikko: Vs: 480 Vaihdelaatikko
Kirjoitti: jaskajokunen - 09.02.2012, 20:19:57
oliko vielä ajotietokoneella ? ???

niitähän löytyy kans joistakin vaparimalleista ja silloin on sähköinen nopeusmittarikin... ;)

Taitaa kaikissa 480ES malleissa olla se ajotietokone. ;)
Otsikko: Vs: 480 Vaihdelaatikko
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 09.02.2012, 20:22:10
Taitaa kaikissa 480ES malleissa olla se ajotietokone. ;)
sekä 440/460 turboissa...

Mutta joka tapauksessa sähköisellä mittarilla olevan mallin vaihdelaatikoissa ei ole vaijerinpyöritintä, eli jos laittaa sellaiseen tuollaisen laatikon niin nopeusmittari ei toimi. Vaijeri kyllä menee siihen reikään mutta pyöritintä siellä ei ole..
Otsikko: Vs: 480 Vaihdelaatikko
Kirjoitti: timppa80 - 11.02.2012, 20:22:27
sekä 440/460 turboissa...

Mutta joka tapauksessa sähköisellä mittarilla olevan mallin vaihdelaatikoissa ei ole vaijerinpyöritintä, eli jos laittaa sellaiseen tuollaisen laatikon niin nopeusmittari ei toimi. Vaijeri kyllä menee siihen reikään mutta pyöritintä siellä ei ole..

No nämä molemmat laatikot on 480ES:stä joten tuollaisia eroja ei ole..

Enkä siis missään vaiheessa epäillyt että toimivuuden taikka sopivuuden kanssa olisi ongelmia. Mua vaan kiinnosti että miksi tyyppi on eri ;)
Otsikko: Vs: 480 Vaihdelaatikko
Kirjoitti: Ristus - 11.02.2012, 20:53:56
Tyyppi on eri kun olis liian sama kuin se jolla renaulti niitä myy.