Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Timo Myllyoja - 06.10.2025, 19:52:08
-
Mitä mieltä olette ? Volvo v70 2004 2.4 140hv ajettu 270.000km.
Pitäisi vaihtaa Nokkahihna ,vesipumppu, öljyt ,tulpat, ja kytkinlevy ,( ehkä myös vauhtipyörän sorvaus, jos kytkin on palanut ja vauhtipyörä sininen)
Onko mielestänne remontti niin kallis että ei kannata siihen ryhtyä, taitaa korjaamo ottaa 1500-2000 € (oma arvioni)
-
Itselläni on 460 000km ajettu 2.5T -2005. Ei ole ajatustakaan laittaa paaliin. Tuollainen remppahan on ylläpitoa! Laita Volvo kuntoon. Kilometrejä on edessä vaikka kuinka. Se käyttöarvo on arvo jo sinänsä. Tuskinpa löydät rempan hinnalla parempaa käyttistä.
-
Riippuu millainen yksilö on kyseessä. Jos auto on ollut hyvällä pidolla, niin onhan tuolla vielä pitkä elämä edessä. Toki kilometrit ei kerro kaikkea, vaan se, että miten ne kilometrit on ajettu, mutta itse miellän tuon jopa jossain määrin vähän ajetuksi P2-Volvoksi.
-
Taitaa mennä samalla se vauhtipyöräkin vaihtoon kun on kaksoismassa. Että lisää sen hinta arvioos.
Ulkomailta koko kytkinpaketti v-pyörineen n 400€.
Suomesta saat helposti tuplata tuon hinnan.
Riippu korjaamosta mutta kyllä nuo työt pitäis saada tonniin tai vähän reilu. Kilpailuta.
Noin vähän ajettu 140hp on päässyt helpolla jos yhtään on öljyjä vaihdeltu ettätuota...
-
Vajaa 300tkm "vuosihuolto" sisältäen jakopään, VVT pyörän ja kytkimen oli noin 2000€ korjaamolla muutama vuosi sitten. Kohteena samanikäinen ja tehoinen s80.
Jos koppa on hyvässä kunnossa, niin miksei. Saa luultavasti ihan hyvin varmoja kilsoja vielä. Kuten yllä todettiin, niin samaan rahaan (tai edes 2-4x) ei välttämättä löydy kovin hyvää vaihdokkia.
-
Edellisiä kompaten, laita vaan kuntoon. Nuo samat hommat saattaa tulla eteen 10v uudemmissakin, riippuen ajokilometreistä, käytöstä ja muusta ylläpidosta. Jakohihnahan on vaihdettava määrävälein, olipa sitten kulkineen ikä mikä vain. Samoin öljy+suodattimet, tulpat ym.
Tietenkin jos on autokuumetta, ei ehkä kannata "vanhaan" tehdä/teettää. ;)
-
Taitaa mennä samalla se vauhtipyöräkin vaihtoon kun on kaksoismassa. Että lisää sen hinta arvioos.
Ulkomailta koko kytkinpaketti v-pyörineen n 400€.
Suomesta saat helposti tuplata tuon hinnan.
Riippu korjaamosta mutta kyllä nuo työt pitäis saada tonniin tai vähän reilu. Kilpailuta.
Noin vähän ajettu 140hp on päässyt helpolla jos yhtään on öljyjä vaihdeltu ettätuota...
Muoks. Niin tuo mun arvio oli pelkälle työlle. :)
-
Eihän tuossa ole remonttia, kuin mahdollinen kytkinremontti. Muu on säännöllisesti toistuvaa huoltoa :)!