Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Kuruu - 10.10.2025, 15:34:01
-
Morjes!
Laittelin omaan kolmoskoppaan 3x Purelux 9110 DRL lisävaloa. Kyseisissä lampuissa on parkkivalot, jotka oli ajatuksena saada myös toimimaan. Näiden valojen lisäksi autosta löytyy myös 1x Pureluxin parkkivalollinen lisävalopaneeli, jonka mallimerkintää en juuri muista.
Kytkin noiden kolmen lisävalon parkkivaloja kiinni paneelin parkkivalojen kanssa samaan johtoon ja valot kun lykkäsi päälle paloi repsikan puolella (mistä on siis haaroitettu parkin virta) umpiossa parkki hetken ja sitten sammui. Valot kun käytti uudelleen pois ja päälle teki saman tempun. Tänää, kun lähdin tienpäälle paloi enään ainoastaan kuljettajan puolella parkkivalo.
Mikä tähän voisi olla neuvoksi? Onkohan noissa kaikissa parkeissa yhteensä liikaa kuormaa? Miten asian saisi ratkaistua niin, että kaikki parkit saisivat palamaan?
Kiitos. :)
-
Kolme E-hyväksymätöntä off-road valoa ja lisävalopaneeli? Ja kaikkiin parkit? Ja tien päälle?
ELK
No, ilmankos kytkentäkin tuottaa vaikeuksia :idiot2:…
-
Auton parkkivalosta heräte releen kelalle. Releen kärjelle sulakkeen kautta jatkuva jännite ja siitä lisävalojen parkeille.
Yllä sama kytkentä jolla lisävalojakin ohjataan.
-
Olisko parempi jättää tekemättä jos tätä pitää kysyä?
-
En usko että liikaa on lediparkeissa kuormaa. Tarkista ettei ole oikosulussa kytkentä.
Itsellä 3x optibeam Savage ja alla optibeam super Captain paneeli, kaikissa myös parkit ja suoraan tulee umpiolta virta.
Kyllä valoja pitää autossa olla ja kannustan niitä asentamaan. Ruotsin malliin, ruotsalaiseen autoon. :pomo:
-
Kun about koskaan ei ole tietoa miten lisäpitkä on sisäisesti kytketty ja toteutettu niin aina erotusrele tai joku muu vastaava herätteen ja kuorman väliin. Näin välttää alkuperäiseen nähden ylisuuren kuorman tuomat ongelmat tai ominaisuudet.