Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Puuhis78 - 29.01.2012, 12:40:21
-
Mistä johtuu s40 t-4 pitkä startti eikä lähde käymään muutakuin painamalla kaasua.
Tulpat o vaihdettu,bensansuodatin ja bensapumppu.
Mihin se hukkaa öljynsä,koska öljy tikku oli täysin kuiva eikä se vuoda maahan ja miksi jäähdytinneste on kylmänä minimissä ja sitkun kone on lämmin ni neste o maxsimissa.Kaikki tämä alko sen jälkeen kun autoon vaihdettiin jakohihna ja vesipumppu.
-
Näissä autoissa tuo paisuntasäiliön aktiivisuus on aika runsasta, eli taso muuttuu reilusti, on ihan normaalia ja varmaan on ollut näin ennen remppaakin.
Jos jakopääremontin jälkeen alkoi, niin se mikä voi mennä vikaan, on se, että jako ei ole kohdallaan, eipä sielä muuta.
-
B-painen säädin on todennäköisesti rikki.
-
Mihin se hukkaa öljynsä,koska öljy tikku oli täysin kuiva eikä se vuoda maahan
Meillä oli diesel Renussa turbo koneella sama vika öljyt hävisi käsittämättömästi 2 l/ 5 tkm. matkalla. Ei vuotoja.
Lopulta katsoin ilmansuodattimen ja se oli täysin tukossa roskista ja kun sen vaihdoin loppui öljynkulutus normaaliksi. Kun suodatin on tukossa niin turbo vetää jotenkin voiteluun tarvittavaa öljyä sisuksiinsa (yrittääkö se ottaa sieltä puuttuvaa imuilmaa ?). En oikein osaa asiaa selittää mutta luin sen netistä erään turbohuoltoja tekevän firman sivuilta.