Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Wagonrock - 18.10.2025, 16:29:51
-
Nyt olisi kiireesti tarvetta vinkeille mikä on vikana kun puhallin on ruvennut elämään omaa.
Nyt tässä viime päivinä saattaa puhallin toimia niin ja noin, täys teholla antaa ehkä oikeasti 50% tehoa ja pitää epätasaista tuulen suhinaa ja eilen sitten ei toiminut ollenkaan.
Onko puhallin moottori rikki tai onko mitään "helppoa" tapaa tarkistaa, antaako VIDA vikakoodeja?
Onko kallis remontti jos vie liikkeeseen?
-
Onko minkä verran kilometrejä mittarissa? Pahasti oireet kuulostaa siltä alkaa hiilet olla loppu puhallin moottorista. Toinen yleinen vika puhallinmoottorin tehonsäätöyksikkö joka löytyy kaasupolkimen yläpuolelta tulipellin vierestä. Remontin hinta muutamasta satasesta reiluun tonniin riippuen missä tettää.
-
Kilometrejä löytyy jo 383tuhatta.
Toivottavasti vika olisi tuo vastus mikä on kaasupolkimen vieressä...Voiko sen tarkistaa jotenkuten ilman että ostaa ja vaihtaa suoraan?
-
Noilla metreillä ihan suoraan vaan puhaltimen ja "vastuksen" vaihtoon. Ei kannata sen enempää ämpyillä.
-
Eikai se auta kun että ruveta purkaamaan ja vaihtaan tuon puhallinmoottorin..
Asiasta toiseen, osaako joku kertoa miksi auto ei lämpene sisältä talvella, viime talvena kun puhallin vielä toimi niin vaikka laittoi asteet HIGH modelle niin tuli vain kuumaa ilmaa jos ajoi webasto päällä, ilman sitä tuli laimeaa ilmaa, ei niinkään lämmintä.
-
Todennäköisesti myös lämppärin kerro alkaa olla tukossa joten sen vaihto myös edessä. Omaan v70 vaihdoin kesällä uuden lämppärin kennon ja kyllä vaan tulee erilailla nyt lämpöä hyttiin :)
-
Weba päällä ajaessa glykolin lämpötila nousee ja myös erillinen kiertovesipumppu pyörii. Näistähän ei moottorin lämpötilaa nää mutta oliskikohan vaan niin että moottori ei talvella saavuta koskaan käyntilämpöä jolloin sitä ei myöskään tule sisään. Siksihän sitä webaa on diiselit huudatelleet jo pitkään ajon aikana.
-
Jos ei maskirättejä ole niin suosittelen lämpimästi (hehheh) jos tuntuu ettei kabiinissa tarkene talvella. Omassa P3-korisessa oli ihan älytön vaikutus ja ei tarvinnut todellakaan pitää weban automaattikäyttöä päällä. Alareikä tukkoon kun alkaa kelit olla alle +5c ja maskiin laitoin rätin paikalleen kun alkoi kunnon talvikelit.