Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Jasu80 - 20.10.2025, 12:21:39
-
Pikku kuume iskenyt kyseiseen korimalliin ja Mersusta pitäisi päästä eroon.
Hintaluokan halvimmasta päästä tulisi lähteä, eli alkupään malleihin keskitytään.
Neliveto on oltava ja tietyt muut varusteet, mutta mites tuo tekniikka, kun lähestytään pian 10v ikärajaa.
Tarkoitus löytää 150-200tkm ajettuja, niin mitä noista pitää ehdottomasti katsoa ja tarkistaa?
Tiedän että siinä on 2 täysin erilaista moottoria.
-
T8 on vaihtoehtona, koska valikoimaa on hyvin. Akkuhan on pieni ja varmasti ehtoopuolella jo tässä vaiheessa, oli kilometrejä minkä verran tahansa. Onko tuo akku ainoa isompi miinus tässä? En löytänyt hintoja akuston / moduulien vaihdosta ja hinnasta. Monellako täällä on käytössä T8 malli ollut pidempään?
Koneelle ei pitäisi isommatkaan kilometrit hyvin huollettuna olla ongelma.
-
No minulla on XC90 T8 2016 vuotinen, mittarissa on nyt 262tkm joista ite olen ajanut pikkusen yli 90 akku riittää edelleen semmoseen 20-25 km ajella kaupunki olosuhteissa joten sanosin että on vielä ihan hyvässä tikissä. ajan paljon sähköllä koska työ matka jä ätuon 30 alle ja kesäisin menee melkein koko matka sähköllä vaikka motarillakin piipahdan.
Toki minä olen autoa huollattanut että en tiiä noista markkinoilla olevista autoista että onko niiden omistajat ollut semmosia että kun osa maksaa laittaa kuntoon 3000£ niin äkkiä pois käsistä, min' en o tuommosten pikku vikojen takia luopunut hyvästä autosta ja ne jotka tunnistaa minut tietää että tätä autoa ei ole säästelty. vedän traileria ja ajan radalla.
-
Mukava kuulla. Saako noita alkupään T8-malleja ladattua ajossa?
-
Kai minäkin kehtaan lyödä lusikkani tähän soppaan?
Mulla on 152tkm ajettu 2021 V60 T8 ja tulevalla rouvalla on 180tkm ajettu 2018 S90 T8.
Molemmilla pääsee sen vähintään 30km täydellä akulla.
Mitään ongelmia ei ole ollut.
Kannattaa koeajolla kuunnella tarkkaan takapäätä, ettei ERAD ääntele ja liikkeelle lähdöt tapahtuvat pehmeästi ja nykimättä. Lisäksi jos huoltokirjasta löytyy merkinnät ERAD:n öljynvaihdoista ja mielellään vaihteistonkin, niin vahvoilla ollaan.
Akkua pystyy lataamaan ajonaikana bensalla, mutta järkeä siinä ei ole, koska hyötysuhde on olematon. Polttoaineen kulutus nousee paljon. Jarruttaessa tietysti lataa akkua.
-
Siinä mielessä T8, koska niitä saa nyt noin 4 000- 5 000 euroa edullisemmin kuin vastaavan D5:n. Ja noita T8:ja on aika paljon enemmän myynnissä kuin D5:iä, joten on myös paremmin mistä valita.
-
Mukava kuulla. Saako noita alkupään T8-malleja ladattua ajossa?
saa valikossa on semmonen lataa valinta se käyttää sillon moottoria kovemmilla kierroksilla että lataa.
-
Kai minäkin kehtaan lyödä lusikkani tähän soppaan?
Mulla on 152tkm ajettu 2021 V60 T8 ja tulevalla rouvalla on 180tkm ajettu 2018 S90 T8.
Molemmilla pääsee sen vähintään 30km täydellä akulla.
Mitään ongelmia ei ole ollut.
Kannattaa koeajolla kuunnella tarkkaan takapäätä, ettei ERAD ääntele ja liikkeelle lähdöt tapahtuvat pehmeästi ja nykimättä. Lisäksi jos huoltokirjasta löytyy merkinnät ERAD:n öljynvaihdoista ja mielellään vaihteistonkin, niin vahvoilla ollaan.
Akkua pystyy lataamaan ajonaikana bensalla, mutta järkeä siinä ei ole, koska hyötysuhde on olematon. Polttoaineen kulutus nousee paljon. Jarruttaessa tietysti lataa akkua.
Hyvä tietää.
Siinä mielessä T8, koska niitä saa nyt noin 4 000- 5 000 euroa edullisemmin kuin vastaavan D5:n. Ja noita T8:ja on aika paljon enemmän myynnissä kuin D5:iä, joten on myös paremmin mistä valita.
No tämäpä.
saa valikossa on semmonen lataa valinta se käyttää sillon moottoria kovemmilla kierroksilla että lataa.
Oolrait, hyvä näin.
-
Kumpaako tässä pitäisi enemmän kiinnittää huomiota, akun kuntoon vai ajokilometrihin?
-
kiinnitä huomiota huoltohistoriaan, ihan kuten mitä tahansa muutakin autoa ostaessa, kilometrit toki olis hyvä olla alhaiset mutta se taas vanhempaan autoon meinaa sitä että se on seissyt paljon jos ei pahemmin ajettu ja sekään ei välttämättä ole aina se optimi ratkaisu autolle, ne kun tykkää kun niillä ajetaan... se akun kunto tulee siinä kaupanpäälle sitten huoleksi kun ynnäät kilsat ja huollot. yksityiseltä voisi kokeilla kysyä että onko volvoäppiä käyttänyt että miten ajot on jakautunut että onko pelkkää bensa ajoa vai onko sähkön käyttöä seuraillut...