Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: Arska 70 - 20.10.2025, 13:44:44
-
Mikähän voipi olla 142 -72 B20D moottori kahdella SU Hif6 kaasarilla helvetin huono kylmänä käynnistyminen? Vai onko vaan purettava kaasuttajat ja huollettava jne. Saa sahata 10-20 sek. ennen kuin lähtee vaivalloisesti tulille ja sen jälkeen käy kyllä oikein hyvin. Lämpösenä ei mitään ongelmaa vaan ainoastaan esim. yön yli seisonnan jälkeen.
-
Helppo ja halpa kokeilu laittaa takaiskuventtiili bensapumpun imupuolelle?
-
Kannattaa myös katsoa että ryyppyvaijeri on kunnolla ja että ryyppy menee päälle.
Itellä oli joskus tupla Hif-6:set ja oli ryyppy vain toisessa kaasarissa käytössä ja lähti aina hyvin käymään myös talvella.
Tuo aiemmin mainittu takaisku voi olla myös hyvä idea kokeilla.
-
Ryyppyvaijerit on kunnossa molemmissa kaasareissa ja toimii. Pitänee kokeilla tuota takaiskua. Eli laitan sen tankilta tulevaan linjaan just ennen pumppua?