Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
		Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: saban - 29.01.2012, 15:21:02
		
			
			- 
				Mikäs se vois aiheuttaa kierrosten mukana nousevan ja laskevan viheltävän omaisen surinan automaattivaihteisessa 960: ssä? Ääni alkaa kuulua vasta hetken ajon jälkeen ja kun koneen sammuttaa ja käynnistää uudelleen  se jälleen häviää, mutta palaa pian takaisin. Kuuluu siis paikallaan kaasutellessa ja ajaessa. Tuntus kuuluvan jostain pohjan alta ennemmin kuin edestä. Ehkä suurinpiirtein etupenkkien kohdalta.
			
 
			
			- 
				Okei, vika paheni ja liittyy voimansiirtoon. Laatikko tuntus vaihtavan nätisti, mutta voima ei välity kunnolla pyörille vaan kone huutaa välillä tyhjää edellisessä viestissä mainitsemani surinan kera. Mikäs sieltä on hajonnut?  >:( Koelaudassa alko vaihteiston nuolivalo vilkkumaan samoin w ja e lamput vaihteenvaltsimen juurella.
			
 
			
			- 
				lue lootan vikakoodit. 
tarkasta öljyn määrä.
onkohan näissä sähköohjatuissa lootissa samaa relevikaa mitä vanhemmissa aw70 lootissa?
			 
			
			- 
				joo ensteks vika koodijen luku ja öljyn tarkistus veikkaisin öljyn vähyyttä. ei siellä oo mitään releä tietokone ohjaa lootan toimintaa
			
 
			
			- 
				Öljyn määrä oli sopiva. Vikakoodit on luettu Volvolla. Eivät osanneet sanoa kuin, että kyseessä on laatikon sisäinen mekaaninen vika. Eli vaihteiston korjaus tai vaihdelaatikon vaihto olisi edessä. Onkos 960 ja S90 Volvoissa samat laatikot vai onko niissä eroja? Purkaamojen sivuilla näyttäs olevan AW30-40 ja AW30-43 LE merkinnöillä olevia lootia. Onko niissä eroa vai käyvätkö  päikseen?
			
 
			
			- 
				204 heppasissa on sama 30-43 mutta 2,5l 170hp 30-43 venttiilikoniston jouset erit  ja turbiini 180hp voi olla 30-40 siinäkin pieniä eroja