Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: kaitsu65 - 25.10.2025, 05:46:48

Otsikko: Volvo 740 1989 ruisku, käynnistyy tai ei käynnisty
Kirjoitti: kaitsu65 - 25.10.2025, 05:46:48
Moi,

Kun auto lähtee kaikki toimii normaalisti. Ja kun ei käynnisty, pyörittää mutta ei vaan käynnisty.

Vaihdettu:
- bensapumppu, bensarele ja kuskin puolella oleva sisälokasuojassa konehuoneen puolella oleva ”elektroniikka”
- tulpanjohdot

Autolla ajettu 146 000km

Kiitollinen vastauksista
Kaitsu

Olisiko kellään samanlaisia oireita ollut
Otsikko: Vs: Volvo 740 1989 ruisku, käynnistyy tai ei käynnisty
Kirjoitti: 8-pätkä - 27.10.2025, 19:47:04
Esiintyykö vika kylmänä, kuumana vai jotain siltä väliltä? Omissa (niin motronic kuin lh2.4) on moottorin lämpöanturin vika aiheuttanut samanlaiset oireet juurikin puolilämpimällä moottorilla ja kylmänä tai kuumana ei mitään ongelmia.

Otsikko: Vs: Volvo 740 1989 ruisku, käynnistyy tai ei käynnisty
Kirjoitti: HammerDown - 27.10.2025, 20:02:17
Autohan voi olla myös K-Jetillä...

Onko kiekkamittarissa eloa startatessa, silloin kun ei lähde?
Otsikko: Vs: Volvo 740 1989 ruisku, käynnistyy tai ei käynnisty
Kirjoitti: kaitsu65 - 02.11.2025, 20:24:57
Moi. Kiitos vastauksista. Esiintyy kylmänä ja kuumana ja tuntuu myös että puolilämpimänä. Yleensä moottori on kuitenkin ehditty ajaa lämpimäksi. En ole varma tuosta puolilämpimästä, en ole sitä miettinyt ennen kuin nyt. Olen ajanut nyt vuoden aikana tosi vähän kun en ole uskaltanut lähteä liikenteeseen jos ei vaikka käynnisty seuraavassa pysähdyspaikassa.
Otsikko: Vs: Volvo 740 1989 ruisku, käynnistyy tai ei käynnisty
Kirjoitti: kaitsu65 - 02.11.2025, 20:25:44
Kiekkamittaria en ole seurannut. Täytyy katsoa seuraavan kerran kun ei lähde käyntiin..
Otsikko: Vs: Volvo 740 1989 ruisku, käynnistyy tai ei käynnisty
Kirjoitti: The_OttoB - 03.11.2025, 19:58:38
Kampiakselin asentoanturi on vakiosyyllinen.