Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Timpaxi - 15.11.2025, 17:59:34
-
Jaahas, S40 1,8 ja tulpat ui öljyssä kolmessa pytyssä. Onko siis venttiilien tiivisteet paskana vai johtuuko se niistä mäntien öljyrenkaista ja männänrenkaista.
-
Noissakin voi olla ne sisätiiviste tulppien kohdalla venakopan sisällä. Viisaampi voi tähän malliin tarkentaa.
Vanhakoppasessa s40 ainakin oli noin (o-renkaat) ja yksi tulppa ui koko pituudeltaan öljyssä. Kuivasi poteron ja käyntiin niin näki sen mistä kohtaakin vuoti.
-
Tulpat öljyssä siis palotilan puolella?
Jos näin on pian ajon jälkeen niin alakerta on horo.
Yleensä se öljy kyllä palaa sieltä eikä tulppa"ui" öljyssä. :o
-
Tulpat öljyssä siis palotilan puolella?
Jos näin on pian ajon jälkeen niin alakerta on horo.
Yleensä se öljy kyllä palaa sieltä eikä tulppa"ui" öljyssä. :o
Ei vaan ne mihin tupat tulee oli puolillaan öljyä, siis ne "kuilut". Minne puolat myös tulee. Yhden pytyn tulppa oli kuivilla.
No joo, nyt ku tutkailin netistä millainen se venttiilikoppa on niin sieltähän ne tulppien kohdilla olevat 3 tiivistettä on varmaanki hajonnut. Tai oikeastaan kaksi ku keskimmäiset on saman tiivisteen takana. Eli ykköspytyn tiiviste on ehyt, mut toki sekin menee vaihtoon
-
Juu, selvä homma. Minä jo aattelin että onpa se horo... :2funny:
-
Noi kyllä kannattaa tiivistää suht nopeasti.
Yhdessä muun merkkisessä missä puola joka pytyllä ja tulppapoterossa öljyä otti vanha puola itseensä ja porsi niin huomasin vasta silloin.. Myös tossa vanhassa s40 porsi vähän ajan päästä kun sattui vuoto juuri siihen niistä kahdesta poterosta missä toinen puolista oli.
-
Noi kyllä kannattaa tiivistää suht nopeasti.
Yhdessä muun merkkisessä missä puola joka pytyllä ja tulppapoterossa öljyä otti vanha puola itseensä ja porsi niin huomasin vasta silloin.. Myös tossa vanhassa s40 porsi vähän ajan päästä kun sattui vuoto juuri siihen niistä kahdesta poterosta missä toinen puolista oli.
Oli aika lujassa tuo koppa mut nytpä se on irti.
Tiivisteet ehyet mutta kovat koppurat, ykköspytyn tiiviste on pitänyt mut kolmen muun oli vuotanut kannen puolelta.
(https://i.ibb.co/Z1RdQs9p/IMG-20251116-161323.jpg) (https://ibb.co/Z1RdQs9p)
-
On se helppo tuossa päästä niihin käsiks, ei tarvii jaosta eikä nokka-akseleista huolehtia. Senku vähä ruuvaa. :)