Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: jezze90 - 29.01.2012, 22:48:33
-
Moro!!
Tässä olen miettinyt jos asentais megan ja siihen läppärungot et mitä kaikkea pitäis ostaa noiden lisäksi (megaan esim?) jos lähtö kohtana on kaasari + turbo ja koneena on b200!! ei nyt mitään suuria tehoja olla ottamassa vaan jos sais tuota pensan kulutusta vähän edes tippumaan kun tällä hetkellä noin 15l :D
Vai olisko parempi tehdä ruiskun imusarjasta?
Ps: toivottasti pistin oikeaaseen paikkaan kysellyn :)
-
Moro!!
Tässä olen miettinyt jos asentais megan ja siihen läppärungot et mitä kaikkea pitäis ostaa noiden lisäksi (megaan esim?) jos lähtö kohtana on kaasari + turbo ja koneena on b200!! ei nyt mitään suuria tehoja olla ottamassa vaan jos sais tuota pensan kulutusta vähän edes tippumaan kun tällä hetkellä noin 15l :D
Vai olisko parempi tehdä ruiskun imusarjasta?
Ps: toivottasti pistin oikeaaseen paikkaan kysellyn :)
Kyllä pääset ainakin paljon helpommalla jos laitat volvon oman ruiskuversion imusarjan, etkä läppärunkoja.
Jos tarkoitus on saada vain kulutusta alas, niin noilla Volvon omilla rojuilla se onnistuu paljon vähemmällä vaivalla.
-
minkä kokoiset läppärungot olis hyvät? olis itselleni tiedossa 45mm..
onko b200 kaikissa ruiskuissa sama imusarja? ja mitä eroja niissä on?
-
onko b200 kaikissa ruiskuissa sama imusarja? ja mitä eroja niissä on?
Käytännössä kyllä..mutta itse olen huomannut sähköruiskujen imusarjoissa pientä marginaalista eroa. Erona on ollut suutinkisko ja miten se on kiinni imusarjassa. Niin ja luonnollisesti K-jetissä on erillainen imusarja kuin sähköruiskussa :)
Sähköruisku
http://goto.glocalnet.net/frej1/FORUMS/salges/F-insug.jpg (http://goto.glocalnet.net/frej1/FORUMS/salges/F-insug.jpg)
K-jet
http://forumbilder.se/images/561201195732Aedd2.jpg (http://forumbilder.se/images/561201195732Aedd2.jpg)
-
kumpikohan noista olis parempi?
-
kumpikohan noista olis parempi?
Sen kummemmin paremmuutta pohtimatta. Suunnitelmiisi sopisi varmasti parhaiten tuo sähköruiskun, koska tällöin muutos on suhteellisen bolt-on.. kuten Olli jo mainitsi.
-
Mega ja läppärungot ei ole todellakaan se helpoin tapa lähteä kulutusta laskemaan. Kyllä tuo jo mainittu sähköruisku paketti on huomattavasti helpompi, sekä huomattavasti helpompi saada säätöihin. En tiedä sitten kuinka tuttu tuo mega on jo sinulle. Itse voin kokemuksesta sanoa että kyllä sen normaalin imusarjankin kanssa saa aikaa kulutettua jotta saa aikaan taloudelliset kartat.
Sitten ihan mutuilua mutta jotenkin tuntuis että tuo 45mm läppärunko on aika iso, jos ei lähetä moottoria sen kummemmin virittämään ???
-
jees.. taidan hommatta ton sähköruiskun ja jos innostusta myöhemmin riittää niin vois kokeilla läppärunkoja :)