Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: anttiaho - 29.01.2012, 22:53:47
-
Mistä voisi moinen johtua, oisko aktiivihiilisuodattimella mitään tekemistä asian kanssa. Pakosarja ei ainakaan vuoda kun se on vaihdettu ja tiivisteet uusittu. Myös kuulu ääntä koneesta kuin päästäis ilmaa jostain ulos?!
-
Vähän tarkempi kuvaus autosta.
Bensa vai Diesel, turbo vai ei turboa, jne.
-
Minulla vuoti vapari pakosarjan jälkeen. Hitsattu nyt reikä umpeen. Konepelti auki ja kaasua niin hiukan ropottava ääni.
-
Bensa koneella ja ei ole turboa. En usko että olis pakosarjan jälkeen reikiä kun ne on käyty läpi ja uusi pakosarja vaihdettu noin kuukausi sitten.
-
Toi adrockin homma kannattais ainaski tehdä, eli pelti auki, toinen pitää vähän kierroksia
toinen ihmettelee pellin alle, näkyiskö jostain purkautuvan painetta tai pakokaasua.
Omassa V70 tuli varsinkin omassa pihassa käydessä, usein pakokaasun hajua kabiinin puolelle
varsinaista syytä en koskaan löytänyt.
Yhtenä mahdollisuutena oli paikán rakennuksista johtuva, ettei ko. paikassa ilmavirta voi kulkea kuin kahteen suuntaan
ja useimmiten se tuli auton takaa, jolloin p-kaasua kulkeutui auton alta keulaa kohti
josta ilmanotto onnistui vetämään sitä auton sisään.
-
Toi adrockin homma kannattais ainaski tehdä, eli pelti auki, toinen pitää vähän kierroksia
toinen ihmettelee pellin alle, näkyiskö jostain purkautuvan painetta tai pakokaasua.
joo näillä keleillä varsin hyvä, auto vielä kylmänä käyntiin ni näkee samantien tarkan vuotokohdan.
moottori lämpösenä enää mitään huomaa mistä vuotaa
-
Pitää myös ääntä niinkuin jostain vuotaisi..ei kuulu heti kun laittaa käyntiin vaan tulee hieman viiveellä. Kävin wetteriltä kysyyn vinkkejä ja meinasivat että olis joku pakokaasun kierrätys liitin tai pu :-[tki löysällä pitäisi löytyä lohkon alta?
-
Ennen pakosarjan liitoskohtaa on sellainen "möntti" johon kaikki liittyy. Mulla oli sama ongelma. Raa´asti vain möntti auki rälläkällä ja sieltähän se vika löytyi. Pakosarjan putket olivat siitä möntistä irronneet. Hitsattiin kiinni ja rälläköity osa kanssa hitsattiin kiinni. Röpötys loppui ja pakokaasun hajut loppui. Oli ensin erittäin hankalaa paikallistaa kun ei katsastusmieskään sitä löytänyt ja joutui lopulta antamaan leiman.
-
Jousto-osahan voi myös vuotaa jos moottorin tukikumit eivät ole olleet kunnossa.