Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: oto - 20.11.2025, 14:21:56
-
Kovemmilla pakkasilla -25 ardic sammuu välillä ? Mikähän mahtaa olla vikana?? Voiko polttoaineletku jäätyä?
-
Mk2
-
Voiko olla kesälaatua vielä tankissa ja Ardicin linjastossa se sitten ensimmäisenä hyytyy.
-
Missä pakkasessa ardicin kuuluisi toimia? Talvilaatuista ainetta
-
En ole vetänyt äärirajoille, mutta kyllä se vielä -30 asteen pakkaessa elää, kunhan vain virtaa riittää. Muistelen että itselläni oli jotain ongelmia myös aikanaan kuusi vuotta sitten Ardicin kanssa kovalla pakkasella ja lopulta ongelma ratkesi polttoainepumpun vaihdolla.
-
Mulla oli kovalla pakkasella semmpinen ongelma, että ladatusta ja 4 ampeerin laturilla ylläpidossa olevasta uudesta 100ah vartan akusta ei vaan riittänyt virtaa ardicille vaan se pysähtyi 5 minuutissa siihen että vesipumppu ei pyörinyt ja nesteet kiehui yli. Tähän olen hommannut lämpöelementin konttiin akun alle . Tietty jos olis nesteet olleet sohjona olis käytös voinut kanssa näyttää tolta.
-
Mulla oli kovalla pakkasella semmpinen ongelma, että ladatusta ja 4 ampeerin laturilla ylläpidossa olevasta uudesta 100ah vartan akusta ei vaan riittänyt virtaa ardicille vaan se pysähtyi 5 minuutissa siihen että vesipumppu ei pyörinyt ja nesteet kiehui yli. Tähän olen hommannut lämpöelementin konttiin akun alle . Tietty jos olis nesteet olleet sohjona olis käytös voinut kanssa näyttää tolta.
Minulla on ollut akkulämmitin jo useamman vuoden käytössä. Ei ole virta loppunut Webaston lämmittäessä