Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: karisa - 21.11.2025, 21:40:29
-
Auto on vm. 2015, automaatti ja D4204T5. Ajelin tänään Oulusta Tornioon ja Torniossa pakkanen kipusi 18 asteeseen ja auto alkoi puhaltamaan haaleaa. Ajattelin ettei tässä veassa riitä lämmöt ilman lisälämmitintä joka ei kuitenkaan lähtenyt päälle joten pysäköintilämmitin päälle ja hiukan auttoi.
Oulussa tarkistin jäähdytydnesteen tason vaikka auto ei siitä herjannut, oli ok. Sitten huomasin että, tyhjäkäynnillä puhaltaa haaleaa mutta kierrokset nostettaessa 2000 puhaltaa lämmintä ei kutenkaan kuumaa. Webastolla lämmittää auton aamuisin kyllä. Its ellä tuli mieleen onko kenno tukossa, spekulointia ja tietoja vastaavista ongelmista siis kyselen, nimimerkillä pyörää ei kannata keksiä uudestaan.
-
Olikohan näissä erillistä kiertovesipumppua siis webaston lisäksi.
-
Hyvä pointti pitääpä tutkia asiaa, ei ole ikiliikkujassa moisia turhakkeita ;D
-
Onhan siellä sähköpumppuja kaksikin. Toinen webastolle ja toinen egr:n jäähdytystehon nostamiseksi. Tästä autosta on egr suljettu ohjelmalla(ei minun aikana) ilmeni kun vaihdoin egr:n jäähdyttimen niin oli niin puhtaat kanavat että.
Mahtaako joku tietää johtaako egr:n poisto ohjelmalla myös sen vesipumpun "sammumiseen"?
Webaston pumpun uusin lokakuussa alkuperäisellä tuotteella ja webasto siis toimii ihan ok ja jakopää tehty samoin lokakuussa tosin aisinin tarvikepuolen pumpulla, voisiko olla siivet irti? Oletteko törmänneet moiseen?
Valistuneita vihjeitä mistä voisi siis johtua tuo heikko lämpöpuhallus tyhjäkäynnillä joka poistuu noin 2000rpm kohdalla.
-
Kenno voi hyvinkin olla tukossa, omaan 2015 vuosimallin v70 juuri kesällä vaihdoin kennon kun alkoi viime talvena tulla kylmä hytissä ilma webastoa. Nyt uudella kennolla lämpöä piisaa ihan riittämiin ilman jatkuvaa webaston käyttöä. Ensimmäisenä alkaa hiipua lämpö kuskin puolelta kun alkaa kenno mennä tukkoon, helppo kokeilla jalka tilan suulakkeesta että tuleeko tasaisti lämpöä kummallekin puolelle.